Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Wikinggruppen problem med stavningskontroll

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104932
    bolets
    Deltagare

    Vi kör Wikinggruppen i våra tre shoppar men de har ingen rättstavningsfunktion i rutan där vi fyller i produkttext. Detta känns väldigt märkligt år 2019. Vi har testat detta på 4 datorer med samma resultat. Även provat några plugins till chrome men även dessa har problem i just produktbeskrivningsfältet.

    Ni som har wikinggruppen har ni samma problem? Jag vill inte köra copy/paste från ordbehandlare och jag tycker rättstavningsfunktionen känns tryggt när man skriver långa texter. Hur gör ni?

    Med vänliga hälsningar
    Martin Svensson

    #186062
    kaiserkarl
    Deltagare

    Är det nödvändigt då? Om jag skriver långa texter så börjar jag alltid i word. har lärt mig the hard way där, råkat trycka bort några riktigt bra texter..tänker på words rättstavning, den är ju inte alltid heller att lita, så har svårt att se WGR skulle göra det bättre…

    Läsa igenom noga funkar bra för mig. Jag har också WGR…

    #186069
    bolets
    Deltagare

    Wikinggruppen la in nått tillägg och nu funkar det perfekt för mig!

    #186079
    kaiserkarl
    Deltagare

    @bolets 93272 wrote:

    Wikinggruppen la in nått tillägg och nu funkar det perfekt för mig!

    Skönt att det ordnade sig så smidigt!

    #186122
    bolets
    Deltagare

    Stavningskontrollen fungerade inte på kategoritexterna men de la in funktionen där med. Men de sa även att det kostar vanligtvis 500:- att få stavningskontroll i dessa fält. Den känns väl ganska spännande? Är det inte en självklarhet att stavningskontroll fungerar i alla dessa inmatningsrutor för kategori och produkttext?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.