Driftstatus för betalsystem
Läs våra bloggar
E-handlare på Twitter
Skicka nyhetstips
Jämför Kortbetalning
Jämför E-handelsplattformar
Jämför Fraktavtal
Diskutera e-handel i forumet
Hejsan! Du verkar inte vara medlem på Ehandel.se ännu. Du vet väl att det är gratis och ger dig tillgång till forumet, nyhetsbrevet och mycket mer? Bli medlem nu

Gå tillbaka   Ehandel.se > E-handelsforumet > E-handelsplattformar

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2010-10-30, 19:31
Nyfödd
www.hittabatteri.se

Reg.datum: Aug 2010
Standard VM i beslutsångest...

Håller på att bli tokig...

Varför? Jo, hittar just nu ingen plattform för min stundande ebutik som gör som jag vill att den ska göra...

Problemen?
1) Jag kommer bland annat att sälja produkter som ska ersätta originalprodukter. Behöver därför en ganska strukturerad del för produktbeskrivning. Beskrivningen måste ha möjlighet att innehålla många parametrar samt en lista på kompatibla produkter.
2) Butiken behöver ha en vettig sökfunktion för att kunden ska kunna "hitta rätt" oavsett om hon/han söker på originalbeteckning, märke, osv. En "dum" sökruta känns inte tillräckligt...

Ovanstående funktioner finns hos någon/några leverantörer som jag kikat på, men då faller det oftast på någon annan måste-funktion, som att de saknar snabbkassa...(det är förresten hyrlösningar jag kikat på)

Någon med tips?!?

Ska se om ett par glas rödvin hjälper...

/Niclas
Svara med citat
Annons
  #2 (permalink)  
Gammal 2010-10-31, 08:37
Monys avatar
Har Ehandel.se som hobby
moasling.se

Reg.datum: Apr 2010
Skicka ett meddelande via MSN till Mony Skicka ett meddelande via Skype™ till Mony
Standard

Tips:
Jag gjorde en excel lista med alla måste finnas och mycket bra att ha och bra att ha parametrar. Dessa lade jag horisontellt och sen vertikalt lade jag alla olika shoppar och/eller versioner av shoppar. För att sedan göra det hela mer visuellt gjorde jag "måste-raderna" röda.

Jag sparade hela listan som original och sedan tog jag en kopia och började beta av. Jag deletade helt enkelt shop efter shop tills jag endast hade tre kvar.

Sen kom jag inte längre, men tanken var att sätta upp en demoshop på de tre och sen göra en utvärdering så jag tillslut kunde välja den jag tyckte passade bäst.

Lite jobb, men jag tror man kan rensa i djungeln ganska bra på detta sättet.

Ett annat förslag är att du mailar resp shoppar om ovanstående och får direkt svar på frågan om de stödjer eller inte det du måste ha.
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2010-10-31, 10:05
Nyfödd
www.hittabatteri.se

Reg.datum: Aug 2010
Standard

Tack Mony!

Jo, den där excel-listan den existerar redan. Tyvärr hade jag i min okunskap tydligen inte "brutit ned" alla krav tillräckligt, så en del leverantörer som fick "tick in the box" för ett krav vid första gallringen kanske inte längre får det nu när jag kan definiera kravet bättre...

Dessutom har ju en del saker kommit till som man faktiskt inte tänkte på när man började jaga runt, men det är ju vad resan mot vald lösning/leverantör handlar om...

Det är bara att jaga vidare helt enkelt!

//Niclas
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är