Driftstatus för betalsystem
Läs våra bloggar
E-handlare på Twitter
Skicka nyhetstips
Jämför Kortbetalning
Jämför E-handelsplattformar
Jämför Fraktavtal
Diskutera e-handel i forumet
Hejsan! Du verkar inte vara medlem på Ehandel.se ännu. Du vet väl att det är gratis och ger dig tillgång till forumet, nyhetsbrevet och mycket mer? Bli medlem nu

Gå tillbaka   Ehandel.se > E-handelsforumet > E-handelsplattformar

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2011-02-16, 08:44
Novis
Skandinavien

Reg.datum: Nov 2010
Standard ePages vs JetShop vs Litium vs ...

Vi har hamnat i tidsnöd och behöver omgående få upp en koncernsida samt en webbutik (innan slutet av maj). Direkt därefter så behöver vi få upp fler butiker och sidor.

Planen är att under detta år ha fått över 7 st. butiker, koncernsida (tre länder, med ÅF-inloggning och liknande), samt 3 st. varumärkessidor (med produktlistning). Totalt rör det sig om 4 olika utseenden/design (som vi har eller tar fram själva). Samtliga sidor/butiker kommer att integreras mot samma affärsdata som är AX.

Eftersom vi ställer stora krav på funktionalitet och flexibilitet på backend så tittar vi på lösningar i den övre klassen, dock inte absoluta toppen (ex. Wipcore, Enfinity).

Av ePages, JetShop och Litium så kommer sannolikt Litium att bli för dyra. Bara grundlicensen ligger på 250-350 tkr.

Erfarenhet?
Vad är er erfarenhet av ePages och JetShop, eller plattformar i liknande storlek? Avseende bred funktionalitet och flexibilitet.

Säljare med kompetent plattform?
Är du en säljare och känner att detta är ni? Skicka då mig ett meddelande så mailar jag över en mycket grov krav- och tidsspec. Detaljerad spec. finns för både koncernsida och butik vilket lämnas i steg 2.
Svara med citat
Annons
  #2 (permalink)  
Gammal 2011-02-16, 13:00
nmn nmn är inte uppkopplad
Medlem
mullet.se

Standard

Hur har du fått in JetShop i den "övre klassen"?
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2011-02-16, 15:55
Jimmy Öströms avatar
Inventarie på Ehandel.se
www.blekingebilradio.se

Reg.datum: Jan 2011
Standard

Mitt tips är att ringa och prata med E-handel, webbutik för såväl stora som små e-handlare. och e vad dom kan erbjuda dig.
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2011-02-16, 21:15
Novis
Flera

Reg.datum: Feb 2011
Standard

Eftersom du inte specar vilka krav, integrationer osv du behöver är det omöjligt att svara på din fråga. Bara för att en webbshop kostar 500k betyder det inte att den är bättre än en shop för 50k. Allt är ju beroende om vilket behov ni har betr funktioner och processer.

Min erfarenhet är funktionsmässigt kan små e-handelslösningar vara minst lika bra, ibland bättre, än t. ex Litium. Skillnaden brukar visa sig när det gäller integrationer med t. ex affärssystem, helpdesk osv.

Vad du bör tänka på är dock att grundlicensen är oftast den minsta kostnaden. Kostnaden blir att anpassa och funktionssätta och är oftast 3-6 ggr dyrare än licensen.
Svara med citat
  #5 (permalink)  
Gammal 2011-02-17, 09:08
Ivrig
www.interiora.se

Standard

Har skickat Pm.
Svara med citat
  #6 (permalink)  
Gammal 2011-02-17, 12:26
Ny medlem
Ingen

Reg.datum: Feb 2011
Thumbs up Jetshop

Citat:
Ursprungligen postat av MatteB Visa inlägg
Vi har hamnat i tidsnöd och behöver omgående få upp en koncernsida samt en webbutik (innan slutet av maj). Direkt därefter så behöver vi få upp fler butiker och sidor.

Planen är att under detta år ha fått över 7 st. butiker, koncernsida (tre länder, med ÅF-inloggning och liknande), samt 3 st. varumärkessidor (med produktlistning). Totalt rör det sig om 4 olika utseenden/design (som vi har eller tar fram själva). Samtliga sidor/butiker kommer att integreras mot samma affärsdata som är AX.

Eftersom vi ställer stora krav på funktionalitet och flexibilitet på backend så tittar vi på lösningar i den övre klassen, dock inte absoluta toppen (ex. Wipcore, Enfinity).

Av ePages, JetShop och Litium så kommer sannolikt Litium att bli för dyra. Bara grundlicensen ligger på 250-350 tkr.

Erfarenhet?
Vad är er erfarenhet av ePages och JetShop, eller plattformar i liknande storlek? Avseende bred funktionalitet och flexibilitet.

Säljare med kompetent plattform?
Är du en säljare och känner att detta är ni? Skicka då mig ett meddelande så mailar jag över en mycket grov krav- och tidsspec. Detaljerad spec. finns för både koncernsida och butik vilket lämnas i steg 2.
Hej
Om du mailar till sales@jetshop.se och lämna ditt telefonnummer så kommer vi att kontakta dig omgående.

Mvh / Stefano
Svara med citat
  #7 (permalink)  
Gammal 2011-02-17, 13:35
Novis
Skandinavien

Standard Tack för tips.

Tack för tips.
Svara med citat
  #8 (permalink)  
Gammal 2011-02-17, 13:37
Novis
Skandinavien

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rougtube Visa inlägg
Vad du bör tänka på är dock att grundlicensen är oftast den minsta kostnaden. Kostnaden blir att anpassa och funktionssätta och är oftast 3-6 ggr dyrare än licensen.
Du har helt rätt i detta och vi tar hänsyn till det. Tack!
Svara med citat
  #9 (permalink)  
Gammal 2011-03-07, 10:11
Flitig Medlem
www.lensia.se

Reg.datum: Aug 2010
Standard

Tjenare

Efter att själv ha genomfört ett någorlunda större projekt så kan jag rekommendera att kolla med Sitedirect. Måste säga att jag är impad av djupet i deras verktyg. Jag anser mig försöka tänja på gränserna lite ibland men har inte stött på patrull...än

Söker man ett större verktyg och har krav som är lite mer avancerade än de standardlösningarna hos e-butik, texttalk, som bl.a. Parvelito på forumet brukar tala sig varmt om, och de andra erbjuder så tycker jag de ligger i topp. För att inte tala om möjligheterna med SEO-anpassningen som är super.

Jag har tidigare, för andra projekt, tagit in lite priser från bl.a Litium och Xelera. Båda tog i ifrån tårna och levererade en prislapp som gjorde det i princip helt omöjligt att välja dem. Kanske ville de inte ha jobbet och prisade ut sig, eller så har de helt enkelt verktyg som är så inmålade i ett hörn att minsta specialanpassning kostar skjortan, vad vet jag. Det finns säkert användare på forumet som använder dessa system som kan delge sina erfarenheter (?)

That's my 2 cents
  #10 (permalink)  
Gammal 2011-12-29, 19:29
Nyfödd
E-handelskonsult

Reg.datum: Dec 2011
Standard

Kan någon nämna vad leverantörer som Litium och Wipcore kostar? Både utveckling samt löpande.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är