Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Lever Textalk?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 57 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #95973
    rougtube
    Deltagare

    Någon som vet om Textalk fortfarande lever? :-) Tyckte dem var snuskigt bra och prisvärda för några år sedan, de hade de senaste funktionerna, var aktiva och såg till att fixa saker. Nu tycker jag att dem verkar bli omsprugna hela tiden av andra konkurrenter och för mig som kund till Textalk känns det som att det kanske är dags att byta?

    #122324
    hansanders
    Deltagare

    Du kanske kan skicka ett mail till de och fråga de…

    #122325
    Parvelito
    Deltagare

    Jo, de lever, jag fick utmärkt hjälp av deras support så sent som i går.

    Däremot kan jag väl hålla med om att det på utvecklingssidan inte har hänt särskilt mycket det senaste året.

    #122326
    Seke
    Deltagare

    Håller med om att Textalks support är bra. Men jag kan väl också tycka att det tar väl lång tid att implementera systemförbättringar. Och en snabb blick på Allabolag ger vid handen att det inte saknas ekonomiska resurser att strö över utvecklingen…

    #122327
    Richie72
    Deltagare

    Jag tycker de har ett bra standardpaket och kan klart rekommendera dem för all som ska sälja i Sverige men utvecklingssidan är vilse i pannkakan.

    Jag har länge efterfrågat när de ska ordna så man kan få fakturera mig till Tyskland. Först fick jag svara att det skulle bli klart till april/maj (alltså förra året), därefter till september, senare sa de att de måste göra om hela kassan, därefter har de varit osäkra.

    Nu när jag kopplat på Specter så vill jag ha automatisk avstämning av DIBS och Klarna och fick följande svar i kronologisk ordning.

    1. Fråga från mig
    Jag frågade i mitten på mars när nya kassan skulle bli klar då fick jag till svar om 14 dagar.
    När blir kopplingen till DIBS och Klarna klar?

    2. Svar från Textalk
    Vi trodde 14 dagar då och personligen tror jag det tar 14 dagar till.

    3. Svar från mig
    Jag menar kopplingar till affärssystem och DIBS, Klarna, så man kan sköta bokföringen automatiskt. Nu har vi kopplat butiken till Specter. Med rätt API från er skulle inbetalningar från Klarna och Specter kunna bokföras automatiskt

    4. Svar från Textalk
    Våra utvecklare sitter just nu och bygger in stöd för att skicka betalkoder till Specter.
    Jag har uppdaterat det ärendet så att vi meddelar även er, när det är klart.
    Detta har egentligen inget med den nya kassan att göra.
    Vi måste ha felinformerat er här.
    Den nya kassan innebär ingen direkt skillnad i butikerna.

    5. Glädjerusigt svar från mig
    Toppen.
    Det var verkligen otroligt bra nyheter. Har du någon tidplan för när ni tror det kan bli klart får du gärna meddela. När det fungerar kommer systemet verkligen ha kapacitet för många beställningar till många länder.

    6. Bedrövligt svar från Textalk
    Det finns ingen tidsplan på det ärendet, eftersom man inte kan veta hur lång tid det tar innan man gör det. (observera texten i punkt 4, våra utvecklare sitter just nu och bygger in stöd för att skicka betalkoder till Specter).
    Men när det är klart så får du ett meddelande.

    Jag kan villigt erkänna att jag inte är någon världsmästare på kommunikation men de gav mig tydligt besked att Klarna Tyskland skulle vara implementerat till maj förra året, sedan blev det uppskjutet. Jag tecknade faktiskt avtal med Klarna och satt och betalade månadsavgifter i några månader.

    Textalk har en bra grundbutik, bra support, men systemutvecklingen tycker jag fungerar väldigt dåligt. Vi vet inte vad de gör, åt vem, vad som kommer göras i framtiden, när något blir klart.

    Precis som Seke skriver så saknas det inte pengar, däremot antagligen mandat från de som kan något om utveckling.

    #122373
    Cornelia
    Deltagare

    Vi började använda Textalk i höstas och är nöjda rent generellt. Men efterhand som vi jobbar med vår sida så kommer man på saker som skulle behöva förbättras eller saker som helt saknas som skulle behöva implementeras.
    Som tex en funktion för att kunna sälja presentkort. Det är en sak som de jobbar på, senaste svaret va att de skulle implementera det i april men det va inte helt 100.

    Men jag håller med om att supporten e bra, de svara snabbt!

    #122402

    Hej!
    Jag ska försöka svara på de frågor som kommit upp här och även förklara lite hur vi ligger till på utvecklingsfronten.

    Den något förvirrade kommunikation som Richie72 beskriver är förstås olycklig. Diskussionen handlar om två separata punkter:

    • huruvida detaljerade uppgifter om betalningar från Klarna och Dibs kan skickas vidare till Specter, för vidare behandling där.
    • huruvida man kan koppla på Klarnabetalningar till tyska kunder.

    Svaret på första frågan är att det arbetet ligger under testning och kommer ut i nästa version vilket med största sannolikhet blir under nästa vecka.

    Svaret på andra frågan är att Klarna tyvärr kräver ett användarkonto för varje land och vårt system är begränsat till ett konto per butik. I kombination med detta så arbetar vi med en uppfräschning av kassan under våren och sommaren, och under den tiden är vi sparsamma med ändringar i programkod som måste slängas framåt sommaren.

    Det positiva är att vi får en smidigare och en mer anpassningsbar utcheckning. I den kommer man förstås kunna lägga upp flera Klarna-användarkonton inom samma butik. Arbetet med nya utcheckningen görs i olika faser och jag ska se om vi kan tidigarelägga lösning på detta.

    Låt mig säga några generella ord om vår utveckling och vårt organisation kring det. Under vintern har vi lagt mycket krut på att skapa bra rutiner för att kunna ta fram tidplaner som faktiskt håller – så att vi kan ge tydliga besked. Det låter kanske trivialt, men vi har över 2500 kunder och vi försöker lyssna på alla önskemål även om vi inte kan genomföra dem alla. Jag förstår att man som kund inte vill ha beskedet att “vi inte vet”, hellre i så fall få ett “nej” så att man åtminstone har möjlighet att ta ställning till svaret. Vi är nästan framme vid vårt mål att gå över till vår nya planeringsmodell.

    Under våren har vi också lagt mycket krut på att arbeta med sådant som inte syns. Detta kommer ge resultat på sikt, var så säkra, men några funktioner som vi har kommit långt med är:

    • filtrering av artiklar
    • bätte backoffice-funktioner för orderhantering
    • kopplingar till några nya olika system (logistik- och affärssystem)
    • presentkort och tillgodohavanden för kunder

    Vi håller också på att göra en helt ny layouteditor och mycket annat.

    Välkommen att kontakta supporten för mer specifika frågor kring olika funktioner. Vi meddelar förstås när Specter-kopplingarna är i drift.

    Mvh Oskar, Textalk Webshop

    #122404
    Richie72
    Deltagare

    Svaret på första frågan är att det arbetet ligger under testning och kommer ut i nästa version vilket med största sannolikhet blir under nästa vecka.

    Om det är sant är det toppen, helt fantastiskt bra faktiskt.

    Dessutom kul att ni svarar här och är med i diskussionen.

    /Richard

    #122415
    Joel
    Deltagare

    Med en omsättning på 19 miljoner och ett resultat på nästan 7,5 miljoner (~40%) borde Textalk ha råd att anställa fler folk för att snabba på både projektledning (läs: tidsplansrutiner) och utveckling (läs: programmerare).

    #122417
    nmn
    Deltagare

    @Joel 19202 wrote:

    Med en omsättning på 19 miljoner och ett resultat på nästan 7,5 miljoner (~40%) borde Textalk ha råd att anställa fler folk för att snabba på både projektledning (läs: tidsplansrutiner) och utveckling (läs: programmerare).

    Ett boktips till dig Joel.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 57 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.