Driftstatus för betalsystem
Läs våra bloggar
E-handlare på Twitter
Skicka nyhetstips
Jämför Kortbetalning
Jämför E-handelsplattformar
Jämför Fraktavtal
Diskutera e-handel i forumet
Hejsan! Du verkar inte vara medlem på Ehandel.se ännu. Du vet väl att det är gratis och ger dig tillgång till forumet, nyhetsbrevet och mycket mer?
Bli medlem nu eller Logga in:

Gå tillbaka   Ehandel.se > E-handelsforumet > E-handelsplattformar

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2011-10-02, 21:33
Pernillas avatar
Novis
Snart så =)
Profil & Styling

Reg.datum: Sep 2011
Pernilla is on a distinguished road
Standard Beslutsångest

Blir grå hårig på de här, hade bestämt mej vilken e handels lösning jag skulle satsa på - nu börjar på att vela - är det rätt? Har de framtidssäkrat sitt system, de flesta som finns är ju byggt efter os commerce, vilket är bra eftersom de finns mycket tillägg m.m till de.... men guuuuud - va har ni valt för leverantör ?
Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 2011-10-02, 21:39
Parvelitos avatar
Inventarie på Ehandel.se
shop.parvelito.se
Parvelito AB
@parvelito

Reg.datum: Apr 2009
Parvelito will become famous soon enoughParvelito will become famous soon enough
Standard

En sak är säker, OS Commerce är ett gammalt system, och även om det naturligtvis går att sälja saker med det idag också så skulle jag inte rekommendera någon att börja med det idag. Även om det säkert finns entusiaster som kommer använda det länge till så kommer andelen butiker som drivs med OsC att minska rejält kommande år eftersom det finns bättre och mer moderna system.

Själv har jag Textalk, en hyrlösning som väl är sådär. Under alla omständigheter är den billig och det går att sälja en del med den också. Av vad jag lärde mig i helgen så går det att göra en hel del med SEO i den också.
Annons
  #3 (permalink)  
Gammal 2011-10-02, 21:47
Pernillas avatar
Novis
Snart så =)
Profil & Styling

Pernilla is on a distinguished road
Standard

Vill ju inte betala en massa i månaden, och framför allt vill jag ha en stabil butik - och en som jag kan sköta själv..... gärna där de går att få mobil butik oxå
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2011-10-02, 22:04
Parvelitos avatar
Inventarie på Ehandel.se
shop.parvelito.se
Parvelito AB
@parvelito

Reg.datum: Apr 2009
Parvelito will become famous soon enoughParvelito will become famous soon enough
Standard

Textalks största butik kostar 495kr/månad, den enklaste 66kr/månad. Det finns många andra hyrlösningar också med liknande prisbild. Om det är "en massa" vet jag inte, däremot vet jag att webbutiken kostar rätt så lite för mig i förhållande till vad allt annat kostar...

Textalk har dock ingen mobil butik, men det har varit rätt så ont om bra sådana lösningar över lag. De flesta använder förstoringsglaset på sin smartphone istället, och cruisar runt på vanliga sajten.
  #5 (permalink)  
Gammal 2011-10-02, 23:07
Fantast
ingen

Reg.datum: Sep 2010
nobynator is on a distinguished road
Standard

Vad är det för fel på prestashop?

Du har PM
Svara med citat
  #6 (permalink)  
Gammal 2011-10-03, 01:05
Vesslas avatar
Novis
ingen
FTW European Group AB

Reg.datum: Jun 2011
Vessla is on a distinguished road
Standard

Nu är jag ingen expert i ämnet. Men efter många förhandlingar så valde jag att förlägga allt till Nordisk E-handel. Och jag är mycket nöjd med de samarbetet. För tillfället så designar dom 4 butiker åt mitt företag, och jag hoppas att jag kan lansera den första inom ett par veckor. Regeln som jag har lärt mig är att man verkligen får vad man betalar för när det gäller butikslösningar.
Svara med citat
  #7 (permalink)  
Gammal 2011-10-03, 06:05
Jimmy Öströms avatar
Inventarie på Ehandel.se
KONKURS
Äger inget företag

Reg.datum: Jan 2011
Jimmy Öström will become famous soon enough
Standard

Jag håller med Vessla.

Välj det billigaste paketet om du tycker det räcker och det lär det nog göra.

Jag använder kanske bara 3-5 funktioner mer i största paketet än i minsta, så det är ett bra paket oavsett om det är deras minsta.

Jag lovar att du kan växa med Nordisk E-handel om du vill.

http://www.nordiskehandel.se/produkt...paketoversikt/

För världen kanske du bara är en enda människa...
Men för en människa kan du vara hela världen!
Svara med citat
  #8 (permalink)  
Gammal 2011-10-03, 08:58
Kodmyrans avatar
Inventarie på Ehandel.se
www.kodmyran.se, samt SweCat, Gardenhome, Doftljusbutiken
Kodmyran AB
@KodmyranKatrin

Reg.datum: Mar 2009
Kodmyran is on a distinguished road
Skicka ett meddelande via Skype™ till Kodmyran
Standard

Det finns många bra lösningar där ute som man klarar sig bra med som uppstart. Vad jag tycker du ska kika på är om du kan växa med din lösning också som Jimmy säger och jag håller med Vessla. Vad gäller butiker i dag så brukar man ofta få vad man betalar för. Jag rekommenderar dig dock inte att välja oscommercebaserade lösningar. De är lite föråldrat i dag och under skalet så ser koden hemsk ut. Tänk också på att de ska vara smidigt att jobba i butiken inte bara när du har en order om dagen utan även när du har 200 order om dagen.
Svara med citat
  #9 (permalink)  
Gammal 2011-10-03, 11:02
Medlem
www.sportstolen.se
Jkarlberg AB

Reg.datum: Jun 2010
info@sportstolen.se is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kodmyran Visa inlägg
Det finns många bra lösningar där ute som man klarar sig bra med som uppstart. Vad jag tycker du ska kika på är om du kan växa med din lösning också som Jimmy säger och jag håller med Vessla. Vad gäller butiker i dag så brukar man ofta få vad man betalar för. Jag rekommenderar dig dock inte att välja oscommercebaserade lösningar. De är lite föråldrat i dag och under skalet så ser koden hemsk ut. Tänk också på att de ska vara smidigt att jobba i butiken inte bara när du har en order om dagen utan även när du har 200 order om dagen.
Fel.

Det finns större möjligheter att växa med ett open source än med de flesta färdiga lösningar är min personliga åsikt.

Starweb kan jag ta till exempel som jag tidigare jobbat med, att skriva ut flera kvitton på en gång gick inte lösa, det var runt 8-9 klick innan man kunde skriva ut 1 kvitto(vet dock ej om de ändrat detta). I vår oscommerce markerar vi de vi vill skriva ut 3 klick sen kommer alla ut.

Sen alla dessa tillägg som kostar extra hos de flesta.

Hur koden ser ut spelar väl ingen större roll om den som arbetar med sidan förstår den osv.
  #10 (permalink)  
Gammal 2011-10-03, 11:40
NO LINGOs avatar
Medlem
www.billigaarbetsklader.se
Protecty Arbetskläder
@nolingo

NO LINGO is on a distinguished road
Skicka ett meddelande via Skype™ till NO LINGO
Standard

Fokusera mindre på e:et och mer på handeln i din ehandel genom att välja ett färdigt system från någon av de större etablerade aktörerna.

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Trackbacks are