Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Server utanför Sverige?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 23 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #98246
    martinkiland
    Deltagare

    Vi börjar närma oss lansering av vår nya omarbetade webbutik. Till denna lansering så ska vi flytta hela sajten och tanken är att lägga den på Lenode. Dessa servar ligger i London. Firman som bygger sajten tycker vi ska köra där och jag har även hört mycket gott om dom.

    Men då till min fråga: Jag har hört en del personer tidigare säga att Seo kan påverkas negativt om servern ligger utanför Sverige. Men kan det verkligen vara så fortfarande år 2012?

    Tacksam för synpunkter

    #147014
    Magento
    Deltagare

    Jag har tyvärr inget bra svar men det jag kan säga är att Googles ranking algoritm väger in hosting/server till 25% vad beträffar hastighet, säkerhet etc. (detta kontra exempelvis trafik som googles bara “bryr” sig om till 6%)

    #147020
    nordicwebteam
    Deltagare

    Tror också att det viktigaste är hastigheten. Men det finns många SEO-experter som säger att man placerar bättre i det land som servern finns i. Osäker vetenskap det där

    #147021

    @Magento 46344 wrote:

    Jag har tyvärr inget bra svar men det jag kan säga är att Googles ranking algoritm väger in hosting/server till 25% vad beträffar hastighet, säkerhet etc. (detta kontra exempelvis trafik som googles bara “bryr” sig om till 6%)

    Har sett att du sagt detta tidigare, har du någon källa? Verkar helt absurt.

    #147022
    Per Nilsson
    Deltagare

    @Christoffer Tyrefors 46352 wrote:

    Har sett att du sagt detta tidigare, har du någon källa? Verkar helt absurt.

    Lustigt, jag var precis på väg att fråga samma sak.

    I en annan tråd så skrev Magnus B att det inte alls var så. Det skulle vara synnerligen intressant att få se en källa på detta.

    #147023
    PalMik
    Deltagare

    Google incorporating site speed in search rankings

    finns väll inga direkta källor egentligen vad gäller seo … 25% har jag aldrig hört men att det spelar roll har ju google själva skrivet.

    #147024
    Magento
    Deltagare

    @Christoffer Tyrefors 46352 wrote:

    Har sett att du sagt detta tidigare, har du någon källa? Verkar helt absurt.

    Googla och du skall finna (tror att den korrekta siffran under 2012 ligger närmre 24% men nu ska vi inte vara petiga).

    Det finns många trovärdiga källor så det är bara att välja vilken du vill.

    #147025
    Magento
    Deltagare

    Jag kan länka till ett tårtdiagram (utan att ta hänsyn till källa) men där finns lite spännande info i alla fall.

    Resultat av Googles bildsökning efter http://www.ymarketing.com/Portals/60398/images/google-ranking-algo-survey1.gif

    #147026
    Per Nilsson
    Deltagare

    @Magento 46356 wrote:

    Jag kan länka till ett tårtdiagram (utan att ta hänsyn till källa) men där finns lite spännande info i alla fall.

    Resultat av Googles bildsökning efter http://www.ymarketing.com/Portals/60398/images/google-ranking-algo-survey1.gif

    Du får nog ta och kolla din tårta igen för den innehåller inga uppgifter om hastighet.

    #147027
    Richie72
    Deltagare

    @Magento 46355 wrote:

    Googla och du skall finna (tror att den korrekta siffran under 2012 ligger närmre 24% men nu ska vi inte vara petiga).

    Det finns många trovärdiga källor så det är bara att välja vilken du vill.

    Om det finns så många trovärdiga källor så kan väl du som sagt det nämna tre stycken och länka till dem.

    Det du säger nu är typ-: så är det, för det vet jag.

    Eller i alla fall länka till en.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 23 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.