Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Erfarenheter av talex

Etiketter: 

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 12 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #100570
    denvisa
    Deltagare

    Hej!

    Jag kommer att byta plattform och har funderat på att byta till Talex. Några erfarenheter som någon kan dela med sig?

    #167405
    FredrikGust
    Deltagare

    Vill inte på något vis tycka lösningen inte är bra, men tycker att de referensbutiker de valt att lyfta fram inte känns 2013. Inget fel egentligen. Trevligt användargränssnitt och rätt snabbt. Fina möjligheter att koppla upp till nästan alla betallösningar, men om man jämför med vad man gör med en hostad opensourcelösning börjar många hyrbutikslösningar släpa efter featuremässigt.

    Det jag uppskattar med lösningen från Talex är att det finns möjlighet att göra rätt stora anpassningar för den egna butiken om det skulle behövas när man växer och verkligen behöver en funktion. Man har dessutom ett programmeringsgränssnitt som tillägg om man vill göra saker med att koppla butiken mot andra system.

    Det jag själv inte uppskattar (eller inte förstår hur man gör) är hur man erbjuder kunderna alternativa strukturer för att navigera fram till produkterna. För mig hör vissa produkter hemma i flera kategorier. Hittade heller ingen riktigt bra meny hos någon av referensbutikerna.

    #167408
    tonys
    Medlem

    @FredrikGust 68652 wrote:

    För mig hör vissa produkter hemma i flera kategorier. Hittade heller ingen riktigt bra meny hos någon av referensbutikerna.

    Hej Fredrik,
    Man kan kopiera produkter (kopiera, skapa ny (utifrån) eller spegla i vårt system.
    Kanske våra kunder har missat det.
    Vi ska tala om det till de.

    #167409
    FredrikGust
    Deltagare

    Jag tänkte mig snarare att skapa flera vägar ner till samma produkt. Hos mig hittar man samma produkt t.ex under:

    Efter sockel / E27 stor sockel / Normalform
    Ersätt glödljus / 60W
    Dimbara LED-lampor / E27 stor sockel

    Man kan givetvis lösa detta på flera sätt, men när man jobbar med sådant där det finns flera vägar till samma produkt vill jag inte kopiera utan länka. Kanske man kan det också?

    #167410
    iesus
    Deltagare

    @FredrikGust 68656 wrote:

    Jag tänkte mig snarare att skapa flera vägar ner till samma produkt. Hos mig hittar man samma produkt t.ex under:

    Efter sockel / E27 stor sockel / Normalform
    Ersätt glödljus / 60W
    Dimbara LED-lampor / E27 stor sockel

    Man kan givetvis lösa detta på flera sätt, men när man jobbar med sådant där det finns flera vägar till samma produkt vill jag inte kopiera utan länka. Kanske man kan det också?

    Det är precis det som “Tonys” menar med “spegla produkt” dvs. lägga samma produkt i flera kategorier.

    #167411
    FredrikGust
    Deltagare

    Ah, där ser man. Då försvann det problemet. Det var en terminologifråga. Antar att den första blir “canonical” så sökmotorerna vet vilken som är ursprungsprodukten.

    #167412
    iesus
    Deltagare

    @FredrikGust 68659 wrote:

    Ah, där ser man. Då försvann det problemet. Det var en terminologifråga. Antar att den första blir “canonical” så sökmotorerna vet vilken som är ursprungsprodukten.

    Produkten har samma adress, så båda är “ursprungsprodukten”

    #167441
    denvisa
    Deltagare

    Anledningen att jag vill byta från Textalk är att de är så oflexibla med lösningar, det känns som att ingenting går att ändra. Har också haft en del tekniska problem med dem.

    Jag får ett annat intryck av Talex som verkar “förändringsbenägna”, problemet är bara att det verkar kosta. Känns som allt kostar. Såna saker som jag är van vid att de ingår. En enkel sån sak är att jag inte vill att valutorna ska vara låsta mot varandra, för att priserna i euro ser väldigt konstiga ut då… 99 kr blir 11,36 euro (inte så psykologiskt bra). Enligt talex måste jag köpa till en modul för detta… Det är inte nog med att produkten kommer att kosta ca 40 tkr ink moms per år?

    #167442
    tonys
    Medlem

    Fast prissättning i olika valutor kostar ingeting på Enterprise och uppåt
    (de flesta köra dock med valutor växlare per automatik eller ange kursen själv, men den kan bytas ut mot ovan)

    Det vi måste veta är lite mer hur du vill göra med rabattkod/funktion i valutor annan än SEK.
    Vi har skrivit till dig :-)

    #184415
    Lazze
    Deltagare

    Måste tyvär avråda dig att använda dig av Talex. Har i det närmaste horribla erfarenheter av detta företag.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 12 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.