Driftstatus för betalsystem
Läs våra bloggar
E-handlare på Twitter
Skicka nyhetstips
Jämför Kortbetalning
Jämför E-handelsplattformar
Jämför Fraktavtal
Diskutera e-handel i forumet
Hejsan! Du verkar inte vara medlem på Ehandel.se ännu. Du vet väl att det är gratis och ger dig tillgång till forumet, nyhetsbrevet och mycket mer? Bli medlem nu

Gå tillbaka   Ehandel.se > E-handelsforumet > E-handelsplattformar

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2010-06-22, 09:35
ida ida är inte uppkopplad
Nyfödd
www.birdsandbees.se

Reg.datum: May 2010
Standard Textalk plus

Jag vill veta alla för och nackdelar med textalks plus-butik. de har ju som tillval att de kan designa butiken och specialanpassa den, men hur funkar det om jag har en kompis som gör detta åt mig i stället, är det enkelt att ändra på saker och ting? hur gör man?

Själv kan jag ingenting, men jag vill vara lite förberedd och ha lite koll inför att jag träffar kompisen som ska designa min butik.
Svara med citat
Annons
  #2 (permalink)  
Gammal 2010-06-22, 10:46
Parvelitos avatar
Inventarie på Ehandel.se
shop.parvelito.se

Reg.datum: Apr 2009
Standard

Vad gäller designen tycker jag att du skall maila dem och höra vilka möjligheter det finns att göra den själv, de brukar vara snabba på att svara.

I övrigt så är väl Textalk en lösning som har haft mycket hög tillgänglighet under det år jag har haft dem, det innehåller inga "överraskningar" av negativ art utan det är ett kompetent standardsystem med en hel del färdiga kopplingar till många kringtjänster.

Nackdelen är väl att i och med att det är en hyrlösning så får man anpassa sig lite till vilka lösningar de stödjer. De har t.ex. inte koppling till Certitrade som är en rätt stor aktör på kortbetalningar.
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2010-06-22, 15:47
Nyfödd
www.priskaparna.se

Reg.datum: Mar 2009
Skicka ett meddelande via MSN till matthias Skicka ett meddelande via Skype™ till matthias
Standard

Textalk har med råge fyllt mitt behov som webshopsleverantör men nu börjar jag sakna vissa funktioner.

De minus jag har just nu är
- Man kan inte göra en manuell order om kunden ringer in den, allt måste gå via shopen.
- Man kan inte skicka meddelanden direkt från ordersidan eller ändra fler status än levererad, betald och makulerad. Inga standard meddelanden ex vid ifyllt kolli-id skicka ut ett mail med länk till transportörens sida.
- Väldigt begränsad funktion för att ändra i en lagd order.
- Inget retursystem i shopen
- Fler integrationer skulle ju inte vara fel.

Sedan är de väldigt snabba att svara på supporten och riktigt hjälpsamma men grymt sega på att lämna en offert om man vill ha det få någon speciallösning.

Deras uppskattade tider för att ändra nåt är åt helvete. Nu är de även på gång att släppa en helt ny version av webshopen så jag hoppas att vissa förändringar som jag efterlyser kommer att göras

Men i det stora hela så anser jag att man får absolut mest för pengarna genom Textalk om man vill ha en färdig shoplösning (för oss som inte kan programmera....)
"allt" inom hemelektronik...
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är