Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Vilken plattform ska jag välja?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 18 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #95220
    Royger
    Deltagare

    Hej!

    Jag är helt ny på detta så jag ber om ursäkt om frågan varit uppe förr eller är dum :)

    Låt säga att jag ska sälja kläder. I menyn till vänster i shopen så finns olika kategorier som vanligt, t.ex. Strumpor, Jackor, Byxor, T-shirts m.m.

    Vi klickar på T-shirts. Sen kommer man till sidan med t-shirts och där kan man se en färgkarta med alla färger som finns. Där ska man kunna välja färg i en rullningslist och storlek i en rullningslist.

    T.ex. Ellos har ungefär så jag tänkt mig:
    Esprit Casual T-shirt inom Herr. Långärmad t-shirt med kort knappslå och finribbad krage

    Jag behöver i detta exempel endast lägga in en t-shirt i shopen, men artikelnumret ska ändras när man väljer färg och storlek.

    Vilken plattform ska jag välja om jag vill komma åt detta?

    #116496
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Du ska välja en plattform som klarar associationer, dvs egenskaper på produkten i minst två led, eftersom det är färg och storlek du behöver. Du ska också kika efter en plattform där varje färg och varje storlek får ett eget artikelnummer.
    Vi klarar av det och säkert en hel del till

    #116505
    Royger
    Deltagare

    Ingår det i alla Kodmyrans versioner?
    Om inte, i vilken ingår det, eller vad kostar det extra?

    #116507
    Croona
    Deltagare

    Wikinggruppen klarar dina önskemål också. Wikinggruppen Hudiksvall – En komplett webbyrå

    #116508
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    @Royger 12536 wrote:

    Ingår det i alla Kodmyrans versioner?
    Om inte, i vilken ingår det, eller vad kostar det extra?

    Det ingår i alla Kodmyrans versioner.:D

    #116510
    Royger
    Deltagare

    Okej tack.

    En fråga till…

    Går det att “para” ihop nån webshop med Euroshop BAS kassasystem? Så man kan lägga upp artiklar automatiskt och visa saldo.

    #116511
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    jag vet ingen som har det i grundutförande det kan finnas butiker som har det som tillval, men då är det nog de dyrare lösnignarna, typ site direct, ev askås, m.fl
    med de flesta kan säkerligen göra en koppling, däremot är det nog inget som någon gör gratis utan då skräddarsyr man för dina behov

    #116512
    nmn
    Deltagare

    @Royger 12541 wrote:

    Okej tack.

    En fråga till…

    Går det att “para” ihop nån webshop med Euroshop BAS kassasystem? Så man kan lägga upp artiklar automatiskt och visa saldo.

    Nordisk e-handel hade ett stöd för Euroshop, hör med dem om det fortfarande finns och fungerar. De skall även ha stöd för flera färger/storlekar på en vara, hur bra det är vet jag inte då jag inte använder den funktionen själv.

    #116804
    Royger
    Deltagare

    Klarar OpenCart såna associationer jag är ute efter?

    #116830
    shopson.se
    Deltagare

    Nej, Opencart har inte detta i grundutförandet men det går att ordna om man vill.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 18 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.