Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Uppdatera Ultimo i Magento?

Etiketter: , ,

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #102854
    Safar
    Deltagare

    Hej!

    Våran e-handel har Ultimo som grundtema vilket har fungerat utmärkt. Däremot sitter vi på version 1.6.1 och vill gärna uppdatera till senaste versionen som är 1.9.2.0. Jag har läst uppdateringsguiden men är livrädd att någonting ska gå fel och sidan havererar.

    Min fråga är om någon sitter på en bra video som visar hur man gör (sökt som ett tok), eller kanske kan förklara eller rent av kan hjälpa med med uppdateringen? Man önskar att sådana uppdateringar snart bara ska vara ett knapptryck! :)

    #178974

    Uppdateringsguiden ska räcka utmärkt.

    Jag hade tagit kontakt med min hostingpartner (i ditt fall ser det ut att vara oderland) och säkerhetställt att de har en aktuell backup/ev bett dem ta en ny innan du påbörjar uppdateringen. Därefter hade jag försökt själv – om något strular ringer du din hostingleverantör så får dem återställa från backupen.

    Skulle det inte fungera därefter så får du kanske pröjsa någon som kan Magento på sina fem fingrar.

    #178975
    Safar
    Deltagare

    Tack för svaret jag ska kontrollera det :)

    #178977
    sanmic
    Deltagare

    Sätt upp en kopia av din live miljö och testa uppdatera där. Räkna med att du kanske kommer behöva göra om proceduren ett antal ggr eftersom du med 99.9% säkert kommer stöta på problem och konstigheter när du uppdaterar.

    #179005
    Safar
    Deltagare

    @sanmic 83435 wrote:

    Sätt upp en kopia av din live miljö och testa uppdatera där. Räkna med att du kanske kommer behöva göra om proceduren ett antal ggr eftersom du med 99.9% säkert kommer stöta på problem och konstigheter när du uppdaterar.

    Tack! Det är exakt det jag börjat jobba med, att sätta upp en testmiljö att laborera med.

    #179006
    PlayTodayAB
    Deltagare

    @Safar 83468 wrote:

    Tack! Det är exakt det jag börjat jobba med, att sätta upp en testmiljö att laborera med.

    Hej!

    Magento 2 är under utveckling nu, och planeras att släppas Q4 i år. Troligtvis vill man inte hoppa på det på direkten utan vänta 6-12 månader innan man som tidigast migrerar.

    Men det kan kanske vara en idé att vänta? Såklart beroende på vilket behov du har av att uppgradera och vilka kostar det innebär för dig!

    #179067
    Safar
    Deltagare

    @tobbecokta 83469 wrote:

    Hej!

    Magento 2 är under utveckling nu, och planeras att släppas Q4 i år. Troligtvis vill man inte hoppa på det på direkten utan vänta 6-12 månader innan man som tidigast migrerar.

    Men det kan kanske vara en idé att vänta? Såklart beroende på vilket behov du har av att uppgradera och vilka kostar det innebär för dig!

    Magento 2 kommer vi som du säger vänta med tills det är stabilt. Vill bygga en kopia helt enkelt av sidan för att kunna testa saker innan man gör det live.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.