Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar PandaCommerce

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #102969
    FridaF
    Deltagare

    Halloj,

    Tänkte höra om det är någon som har erfarenheter utav PandaCommerce. Är just nu i valet eller kvalet vilken leverantör vi skall välja för vårt nästa projekt.

    Vi letar efter en platform för att driva egen webbutik, men även sälja på Fyndiq/CDON och Tradera.

    Hittade PandaCommerce häromdagen och tyckte de verkade intressanta, någon som har erfarenhet utav dessa och kan dela med sig?

    Tack för hjälpen!
    / F

    #179532
    Miialainen
    Deltagare

    Hejsan,

    Vi utvecklar för kunder mot PandaCommerce (har också gjort ett tema), så vi har en hel del med den plattformen att göra.

    Jag kan berätta varför vi som webfirma tror på den lösningen för e-handlare.
    1. Det är en hostad lösning men som samtidigt har stor flexibilitet i vad man kan ändra. Det betyder att e-handlaren inte behöver oroa sig för dyra kostnader för säkerhet och dyl men samtidigt kan fråga en webbfirma om hjälp för att få till det look & feel man vill ha, om man nu vill något speciellt.
    2. Sverige anpassad. Dvs Klarna, CDON, Fyndiq, Tradera – appar. Vet också att det finns en del andra appar i beta (dvs de används men är inte släppta på app-store) som många e-handlare brukar vilja ha. Det finns också bra lösningar för flerspråk / multishoppar så att man kan jobba globalt på ett optimalt sätt.
    3. Ett bra och enkelt gränssnitt att jobba i.

    Men om du har mer specifika frågor så kan du gärna höra av dig (jag kollar dock inte här så ofta så maila gärna), eller fråga PandaCommerce direkt iofs, de har en helt svensk support.

    / miia @ restfuldesign.com

    #179534
    MatSod
    Deltagare

    Vi har MYCKET goda erfarenheter utav PandaCommerce.
    Vi driver ett par e-butiker med panda bla http://www.maddii.se där vi säljer Exklusiva underkläder till bra onlinepriser.
    Jag måste varmt rekommendera användarvänligheten med Pandacommerce. Som med många platforma gäller det ju att man tar sig tid att lära sig systemet. Jag har upptäkt massa finesser hela tiden under resans gång. Jag personligen har tidigare erfarenhet av Magento & Woocommerse, så jag ser massa fördelar. Förutom användarvänligeheten så måste jag prata varmt om sökoptimeringen hur bra och smart den är. Eftersom jag tidigare jobbat som sökmotorkunsult. Panda följer Googles alla riktlinjer, så även om du inte har kundskap om sk “Onpage optimering “ så följer panda detta. Plus att du har inbyggd blogg funktion som google älskar.

    Exempelvis ligger vi på plast 1: med “sexiga underkläder” med 12000sök / månad & underkläder på 4:e plast f.n med 18.000 sök/ månad

    Panda är dynamiskt du kan utveckla det vidare med smarta APPAR som underlättar ditt dagliga jobb, vilket spar en massa tid för dig som e-handlare. Så att du kan ägna dig åt att finna nya kunder istället för massa krångliga moment.

    Jag har hört via “panda -suporten” att där är massa smarta och roliga appar på gång, både för kunderna för att öka shopping upplevelsen & merförsäljninen hos dina kunder, men även för oss som e-handlare, att underlätta vårt jobb och sparar tid.
    I dagarna dök det upp en FORTNOX APP – vilket gör inventering och bokföring enklare.

    Tillbaka till din fråga ang försäljningskanaler – TRADERA /CDON & FYNDIQ . Via platformen/ webbutiken, går det enklet att via smarta API kopplingar sälja på externa platser som Fyndiq/CDON och Tradera.
    Vi sålde till en början på Fyndiq, men eftersom vi enbart säljer exklusiva underkläder så valde vi att inte sälja där längre. Men via CDON marketplace och Tradera säljer vi på bra. Det är enkelt att lägga ut annonser och du får in alla dina orders samlat i panda.
    På så sätt slipper du att sitta med 3-4 olika andra “extra platformar” som tex Sello, CDON marketplace (som inte är användarevänligt för 5öre ) detta slipper du med Panda Commerce – Smart & Enklet .

    Finns smarta Appar som mailchimp import & Google shopping som hjälper dig med annonser och nyhetsbrev.

    Jag kan varmt rekommendera PandaCommerce då det är smart, prisvärt, användarvänligt

    / Mattias på Marknadsförings AVD

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.