Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Magento eller annan lösning?

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103026
    jenpal
    Deltagare

    Hej alla kunniga,
    Min webbutik ligger idag på Magento version 1.9.0.1. Just nu står jag utan samarbetspartner (pga en utomlandsflytt för min samarbetspartner) och därför i ett vägskäl där jag inte riktigt vet hur jag ska gå vidare.

    Jag själv kan inte ändra något i koder el liknande och därför hela tiden beroende av en duktig samarbetspartner som kan hjälpa mig. Jag har nu hamnat i situationen att jag inte ens kan skapa nya (eller ta bort gamla) kategorier, länka om eller hantera min sida på egen hand. Jag känner att min sida in fungerar bra mobilt, vilket bl a är en målsättning för mig att lösa.

    1. Ska jag fortsätta m Magento och vara beroende av att hela tiden ha en nära dialog med en samarbetspartner och väldigt beroende av att denne kan lösa mina frågor när jag har problem.

    2. Ska jag byta till en e-handelslösning som jag själv kan hantera, en betallösning som dock är mer begränsande för mig.

    Någon som kan börja vägleda mig kring vad jag ska göra/hur jag ska tänka?
    mvh Jenny

    #179656
    anton
    Deltagare

    @jenpal 84251 wrote:

    Hej alla kunniga,
    Min webbutik ligger idag på Magento version 1.9.0.1. Just nu står jag utan samarbetspartner (pga en utomlandsflytt för min samarbetspartner) och därför i ett vägskäl där jag inte riktigt vet hur jag ska gå vidare.

    Jag själv kan inte ändra något i koder el liknande och därför hela tiden beroende av en duktig samarbetspartner som kan hjälpa mig. Jag har nu hamnat i situationen att jag inte ens kan skapa nya (eller ta bort gamla) kategorier, länka om eller hantera min sida på egen hand. Jag känner att min sida in fungerar bra mobilt, vilket bl a är en målsättning för mig att lösa.

    1. Ska jag fortsätta m Magento och vara beroende av att hela tiden ha en nära dialog med en samarbetspartner och väldigt beroende av att denne kan lösa mina frågor när jag har problem.

    2. Ska jag byta till en e-handelslösning som jag själv kan hantera, en betallösning som dock är mer begränsande för mig.

    Någon som kan börja vägleda mig kring vad jag ska göra/hur jag ska tänka?
    mvh Jenny

    Hur kommer det sig att du inte kan ändra i nuvarande lösning? Känns ju som det inte ska behövas en teknisk partner för att ändra / ta bort kategorier och sånt?

    Det fina med Magento och andra open source-plattformar är att det är relativt enkelt att byta leverantör. Så det borde, potentiellt, bara vara att maila lite olika aktörer / byråer och fråga vilka som är intresserade och så hittar du en deal med de.

    Däremot tycker jag du ska se till att du blir mindre beroende av leverantören för att ändra saker själv. Du måste kunna driva den dagliga driften utan den teknsiak partnen, bara ha de till hjälp med buggfixar/fixar och vidareutvecklingen.

    Hyrlösningar är helt ok också, men istället för att betala de x antal kr i månaden kan du ju investera de i att be en teknisk part hjälpa dig i din nuvarande miljö. Borde gå på ett ut, men du behåller din flexibilitet om du är kvar?

    #179658
    jenpal
    Deltagare

    Tack för svar Anton.
    En ändring gjordes av fd samarbetspartner vilket gör att jag idag inte kan hantera de delar som har m kategorier och liknande att göra. Det är säkert att jag kan lära mig det – just nu måste jag bara leta upp någon som kan hjälpa mig.

    Det stämmer förmodligen som du säger att en hyrd lösning ungefär kostar detsamma varje år som det jag behöver lägga hos en utvecklare.
    /J

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.