Byta eller fortsätta med Textalk?
Byta eller fortsätta med Textalk?Hejsan! Du verkar inte vara medlem på Ehandel.se ännu. Du vet väl att det är gratis och ger dig tillgång till forumet, nyhetsbrevet och mycket mer?
Bli medlem nu eller Logga in:

Gå tillbaka   Ehandel.se > >

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-03-08, 12:57
Kodmyrans avatar
Kodmyran Kodmyran är inte uppkopplad
Inventarie på Ehandel.se
Byta eller fortsätta med Textalk? tvålshoppen.se och grundare av ett antal, swecat, gardenhome, doftljusbutiken mfl
Byta eller fortsätta med Textalk? Kodmyran AB
Byta eller fortsätta med Textalk? @KodmyranKatrin

Reg.datum: mar 2009
Kodmyran will become famous soon enoughKodmyran will become famous soon enough
Standard

Det viktigaste är inte att få till en responsiv sida det viktigaste är att se till att sidan fungerar för mobiltelefoner och plattor. Det går att göra på flera olika sätt. Responsivt är ett sätt, separata mallar för olika enheter är ett annat. Gå inte på det där med att man måste ha responsivt, för att alla säger det. Responsivt är inget självändamål, utan det är funktionen som är det viktiga att det fungerar för plattor och mobiler. Med det sagt finns det en mobilmall hos texttalk? kan det vara värt att bara slå på den för att mobilanpassa?

Driver hus-modern.se samt Nostalgiska.se som hobby och testbutiker till vår plattform, samt är grundare av ett antal tidigare butiker numera sålda
Svara med citat
Annons

Gammal 2016-03-08, 13:00
MagnusJohansson MagnusJohansson är inte uppkopplad
Flitig Medlem
Byta eller fortsätta med Textalk? Köpstaden.se
Byta eller fortsätta med Textalk? Style4 Solutions AB

Reg.datum: jul 2010
MagnusJohansson is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av anton Visa inlägg
Hej! Nu är jag ju partisk eftersom jag är inblandad i Grebban (tack för att du är kund!) men jag tror definitivt att du långsiktigt tjänar på att byta plattform till en open source-variant (förslgsvis woocommerce). Frågan är bara tajming.
Ska man verkligen byta till WooCommerce om man är ute efter open-source och omsätter över 10 miljoner och växer? Är inte Magento eller Prestashop (exempelvis) då bättre alternativ? För mig har alltid WooCommerce känts som något som är enkelt att komma igång med men inget man byter till när man redan är ganska stor, eller har jag missförstått något? Jag är genuint nyfiken och vill INTE att min fråga ska uppfattas som att jag tycker "WooCommerce är inget för seriösa företag"

Om oeriksson vill byta från Textalk, så känns det i mina ögon mer rätt att först kolla vilka leverantörer som har gott rykte genom att läsa diverse trådar här. Några exempel är Prestaworks, Nordisk e-handel, Wikinggruppen och Kodmyran. Skicka sedan ett mail till dessa företag och be om en offert och se vilka som klarar av kraven och känns bäst. Men denna lösning slipper man ha två leverantörer att jobba med.

Senast redigerad av MagnusJohansson den 2016-03-08 klockan 13:03.
Svara med citat
Gammal 2016-03-08, 14:29
Björn Kämpe Björn Kämpe är inte uppkopplad
Ny medlem
Byta eller fortsätta med Textalk? Ingen
Byta eller fortsätta med Textalk? 3bits Consulting AB

Reg.datum: feb 2016
Björn Kämpe is on a distinguished road
Standard

Hej!

Anton hade en bra poäng, kolla på opensource alternativ. Nu har jag aldrig jobbat med WooCommerce, men det lär ju vara ett bra val, så länge man inte lägger på allt för många moduler. Sedan läste jag något om att Wordpress hade haft lite problem med säkerheten...

Annars jobbar vi med en plattform som heter NopCommerce som vi tycker är riktigt bra och lätt att jobba i.
Svara med citat
Gammal 2016-03-08, 17:31
tonys tonys är inte uppkopplad
Medlem
Byta eller fortsätta med Textalk? www.talex.se
Byta eller fortsätta med Textalk? Talex Webshop (Talex AB)

Reg.datum: nov 2010
tonys is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kodmyran Visa inlägg
Det viktigaste är inte att få till en responsiv sida det viktigaste är att se till att sidan fungerar för mobiltelefoner och plattor. Det går att göra på flera olika sätt. Responsivt är ett sätt, separata mallar för olika enheter är ett annat. Gå inte på det där med att man måste ha responsivt, för att alla säger det. Responsivt är inget självändamål, utan det är funktionen som är det viktiga att det fungerar för plattor och mobiler. Med det sagt finns det en mobilmall hos texttalk? kan det vara värt att bara slå på den för att mobilanpassa?
Hade önskat en 'like' knapp :-)
Svara med citat
Gammal 2016-03-08, 21:44
anton anton är inte uppkopplad
Medlem
Byta eller fortsätta med Textalk? http://www.headler.se
Byta eller fortsätta med Textalk? Headler
Byta eller fortsätta med Textalk? @agaton

Reg.datum: okt 2010
anton is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MagnusJohansson Visa inlägg
Ska man verkligen byta till WooCommerce om man är ute efter open-source och omsätter över 10 miljoner och växer? Är inte Magento eller Prestashop (exempelvis) då bättre alternativ? För mig har alltid WooCommerce känts som något som är enkelt att komma igång med men inget man byter till när man redan är ganska stor, eller har jag missförstått något? Jag är genuint nyfiken och vill INTE att min fråga ska uppfattas som att jag tycker "WooCommerce är inget för seriösa företag"

Om oeriksson vill byta från Textalk, så känns det i mina ögon mer rätt att först kolla vilka leverantörer som har gott rykte genom att läsa diverse trådar här. Några exempel är Prestaworks, Nordisk e-handel, Wikinggruppen och Kodmyran. Skicka sedan ett mail till dessa företag och be om en offert och se vilka som klarar av kraven och känns bäst. Men denna lösning slipper man ha två leverantörer att jobba med.
Allt är relativt självfallet, men jag tror du underskattar Woocommerce om du tänker att det bara är för mindre e-handlare. Det går att omsätta väldigt mycket pengar genom woocommerce. Däremot, och det kommer man inte undan med Magento heller t.ex., behöver man komplettera det med ett bra affärssystem, PIM-system, CRM-system, ERP-system m.m. långsiktigt. Woocommerce, liksom Magento, är ju bara en del i ett maskineri.

Jag har dock sett flertalet e-handlare som kör woocommerce till 50M+ and beyond that. Fördelen med woocommerce är också att det är betydligt billigare - i alla fall enligt min erfarenhet - än t.ex. Magento att få till som man vill, underhålla och jobba i. Men det finns säkert andra med helt andra erfarenheter, men så har det varit i de case jag har erfarenhet av.
Gammal 2016-03-09, 07:55
EsecoGubben EsecoGubben är inte uppkopplad
Nyfödd
Byta eller fortsätta med Textalk? www.eseco.se
Byta eller fortsätta med Textalk? ESECO System AB

Reg.datum: okt 2014
EsecoGubben is on a distinguished road
Standard

Hej !

Kolla med Improove i det är en riktigt bra byrå. Hör med Per-Mattias Nordkvist pm@improove.se så hjälper han dig. De jobbar med Magento och DemandWare.

Men oavsett vilken front end lösning som ni väljer så skulle jag rekommendera er att även investera i ett affärssystem och låta shopen vara mer att skyltfönster där ni presenterar era varor och driver försäljning. Risken är annars att hela sidan kan bli lite seg. Samt att det kan bli dyrt och ändå inte helt tillfredställande med funktioner eller ett så effektivt flöde som ni behöver. Det funkar kanske i dag men om er utveckling blir som du skriver att ni kommer dubbla omsättningen i år så kommer ni snart nå nya begränsningar.
Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 06:33
Runns.ses avatar
Runns.se Runns.se är inte uppkopplad
Senior Medlem
Byta eller fortsätta med Textalk? www.runns.se
Byta eller fortsätta med Textalk? Runns Webshop
Byta eller fortsätta med Textalk? @Runns_se

Reg.datum: sep 2012
Runns.se will become famous soon enough
Standard

Hur gick det, vad bytte ni till?