Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 17 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #95614
    LuckyStriker
    Deltagare

    Någon som har erfarenhet av starweb? Jag funderar på deras BAS-butik för 295:- /månad. Någon som istället rekommenderar någon annan butik i samma prisnivå?

    Tacksam för svar

    /Daniel

    #119386
    Parvelito
    Deltagare

    Deras prislista såg ju ut som en Kafka-roman med en massa påslag för sådant som borde ingå. Skall man lägga till 175kr/månad för att kunna ta betalt med Payson, 80kr/mån för Google Analytics och 120kr för att kunna generera rabattkoder så blir det ju inte särskilt billigt längre.

    Ta gärna en titt på Textalk där sådant och mycket annat ingår för 490kr/månad.

    #119390
    tonys
    Medlem

    @Parvelito 15791 wrote:

    Deras prislista såg ju ut som en Kafka-roman med en massa påslag för sådant som borde ingå. Skall man lägga till 175kr/månad för att kunna ta betalt med Payson, 80kr/mån för Google Analytics och 120kr för att kunna generera rabattkoder så blir det ju inte särskilt billigt längre.

    Ta gärna en titt på Textalk där sådant och mycket annat ingår för 490kr/månad.

    ‘Shop around’ och kolla lite… som Parvelito skriver oftast ingår Payson, Google Analytics mm …

    #119393
    bloggus
    Deltagare

    En sak som kanske du skall se över är “Lägsta produktsumma vid beställning”. Om man har en del billiga produkter, som man inte tjänar så mycket på utan säljer lite på volym, så vill man att detta skall ingå.

    #119394
    GregerA
    Deltagare

    @tonys 15795 wrote:

    ‘Shop around’ och kolla lite… som Parvelito skriver oftast ingår Payson, Google Analytics mm …

    Du kanske tycker att han borde titta på Talex – men är för blyg för att säga det själv? :p

    #119397
    Plastskivor
    Deltagare

    Google analytics kostar inget extra.. det är ju bara att klistra in den kod-snutt som man får när man öppnar ett (gratis) google-konto. Copy/paste fixade t.o.m. jag (!)

    #119401
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    När du väljer e-handelsbutikslösning finns det flera olika sorter att välja mellan.
    Det finns open sourcevarianter, hyrvarianter och köp varianter.

    Open source passar dig som gillar att pilla själv, som vet exakt vad du vill ha och som har gott om tid. De kostar inget förutom just tiden du lägger ner. En del av dessa säljs även som hyrvarianter av vissa företag.

    Hyrlösningar är bra för dig som vill komma igång fort och ha support från en erfaren e-handelsleverantör, och för dig som inte har speciella behov. I dag finns många hyrlösningar som går att förändra ordentligt också, men dessa brukar då ha en prislapp från 900 kr / månad och uppåt.

    Köp varianter passar dig som vill äga din butik själv för att känna dig säker, och dig som vill kunna anpassa allt efter din egen verksamhet. Dessa finns i flera prisklasser.

    När du ska välja butikslösning bör du göra följande:

    1) Sätt dig ner fundera och vilka behov du har nu och vilka du tror du får i framtiden
    2) Fundera över vad det får kosta, och vad du är beredd att prioritera bort och inte om kostnaderna visar sig bli för höga
    3) Därefter kikar man på lösningar, provar demobutiker , och kontaktar andra e-handlare som kör den lösningen för att få lite referenser om hur det fungerar för dem.

    Lycka till med din e-handel

    #119412
    Zabler
    Deltagare

    Alla system som tar betalt för att hantera google-analytics tycker jag är jävla lurendrejare. Det finns INGA som helst skäl till att ta betalt för detta.

    #119483
    LuckyStriker
    Deltagare

    Tack allesammans för bra svar!
    Som helt ny i e-handelssvängen så är det en djungel därute. Olika saker som ingår, vad man kan göra med plattformen, vad kommer jag behöva egentligen? osv osv.

    För en oinsatt är det svårt att snabbt sålla bort oseriösa eller dåliga alternativ känner jag. De allra flesta som säljer webbutiker har ju såklart en mycket proffsigt gjord hemsida, vilket är det första man går på.

    Era tips hjälper!

    /Daniel

    #119786
    Stampelstugan
    Deltagare

    Jag har tittat på Fortnox som ett billigt alternativ (89:-/månad) tror jag. Är det “för billigt”? :confused:

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 17 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.