Plus Forum E-handelsforumet Ehandelsnytt Ehandelsnytt #2

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #94371

    Här kommer veckans nyhetsbrev att diskuteras.

    #109297
    Andreas
    Deltagare

    Kan lite inflika med kommentarer angående mobil handel, detta eftersom jag nyligen började i en avancerad kurs med det passliga namnet “mobile commerce”.

    Fick bland annat veta att vårt universitet här i Finland redan år 1999 började forska inom detta område. Förr låg Finland på topp inom detta ämne och kan anta att naturligt låg inte Sverige långt efter. Idag är det dock Afrika av alla ställen och länder som Kenya och Tanzania var mobiltelefonstjänster till störst del används.

    Tillverkarna och operatörerna lanserar en massa olika tjänster, dock når de ej ut till marknaden och alla tjänster utan sms har till idag floppat. Detta trots att Finland har EU:s förmånligaste avgifter för mobiltrafik. Och att de finns 115% mobiltelefonanslutningar per invånare i vårt land. Det vill säga mer en en telefon per person.

    Vi har flera intressant föreläsare inom detta ämne som jag ser fram emot att få höra mer av, exempelvis kan jag nämna en Italiensk professor som har utvecklat något stort inom Iphone marknaden.

    Kanske uppdaterar med mer inom den akademisk världen senare, när jag lärt mig något matnyttigt som kan vara värt att dela med sig. Om inte annat så lär man sig själv bättre genom att sammanfatta det man gått genom.

    #109301

    Menar du att Afrika är före oss på mobila tjänster?
    I så fall tycker jag att vi får skynda på utvecklingen lite.

    6h7rd4k.jpg

    Vi blir ju till och med ägda på handsfreelösningar :(

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.