Plus Forum E-handelsforumet Ekonomi & Företagande Hitta bokföringskonsult?

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103355
    MyJosephine
    Deltagare

    Just nu bokför jag allt själv men är ofta trött på det.. Försökt tidigare att hitta någon som kan hjälpa mig med den men det har bara gått dåligt.

    Första bokföringskonsulten blev jag rekommenderad genom att fråga i en grupp på Facebook, men hon gjorde fel i bokföringen relativt snabbt och var inte speciellt seriös. Därefter hittade jag en som var bra men svarade ungefär en gång varannan månad. Osv..

    Hur hittar jag en som verkligen kan det de gör och som kostar normalt i timmen?

    #180873
    Dan
    Deltagare

    Vilken ort det är hjälper :)

    Jag tycker man ska jobba med lokala redovisningskonsulter, blir lättare och mer personligt.

    Om man har stort företag eller krånglig struktur kan man få hjälp av de stora namnen. Ofta tror folk att PwC och EY är superdyra men det är de oftast inte enligt min erfarenhet (något dyrare dock), däremot kan de vara mindre personliga och flexibla än de mindre byråerna.

    Jag hade nog aldrig kört en mindre konsult som inte jag fått rekommenderad. Det känns för riskabelt och det är rätt mycket tid man får lägga när ett sådant samarbete ej funkar.

    #180875
    MyJosephine
    Deltagare

    Tack så mycket för rådet, ska ha det i åtanke. :)

    Jag bor i Landskrona (mellan Helsingborg och Lund/Malmö).

    #180878
    Dan
    Deltagare

    skickar lite tips i dm!

    #180881
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Om du letar även på distans så kan jag ha ett tips till dig. Dma om det är aktuellt

    #180883
    Ztrade
    Medlem

    Är intresserad av bra tips i Kungsbacka, även Göteborg intressant.

    #181137
    hejhopp
    Deltagare

    Har ni några tips i Norrköpingstrakten så vore det tacksamt. Jag har sett att det finns ett par stycken men undrar om någon har erfarenhet av dessa. De får väldigt gärna ha kunskaper om moms vid internationell handel (endast export).

    #181162
    VATadviser
    Deltagare

    @hejhopp 86456 wrote:

    Har ni några tips i Norrköpingstrakten så vore det tacksamt. Jag har sett att det finns ett par stycken men undrar om någon har erfarenhet av dessa. De får väldigt gärna ha kunskaper om moms vid internationell handel (endast export).

    Har du problem med momsen så kan du alltid fråga mig. Jag svarar glatt på frågor här på forumet:-)

    Stefan

    #181178
    hejhopp
    Deltagare

    Hej Stefan,

    Tack för det. Jag tror att mina momsfrågor har fått sina svar. Det jag tidigare inte riktigt förstod var hur säljare (e-butiker) kan lova ett och samma pris till kunden (privatperson) oavsett var denne befinner sig. Men nu inser jag att säljaren själv tar kostnaden för moms/VAT.

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.