Hej.
Har hamnat i en liten sits, där jag tagit över/köpt ett Aktiebolag som jag tidigare varit anställd på. (fram till att jag tog över bolaget)
Övertagandet är enligt papper från och med 1/1-2016.
Nu när redovisningsbyrån kom med fakturan för bokslut och redovisning för 2015 (blev klart i april 2016) så betalade jag den fakturan och skickade en likalydande faktura med bifogad kopia på originalfakturan till tidigare ägaren (ett annat bolag).
Detta bolag (tidigare ägaren) tyckte att kostnaden var för hög, och håller på betalningen då dom vill få ned denna kostnad från redovisningsbyrån, och tycker samtidigt att jag skall stå för en del utav fakturan, eller rättare sagt, halva beloppet..
Min fråga är (förhoppningsvis) enkel, vem står för kostnaden för bokslutet för 2015?
Min tanke (om dom jag hittills pratat med snabbt om detta) är att jag inte har beställt denna redovisning för 2015, då jag inte hade något med ekonomin att göra det året, så borde inte jag få den kostnaden..
Med vänlig hälsning,
/CB