Plus Forum E-handelsforumet Ekonomi & Företagande Bokföring Svea Ekomoni

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103715
    Samos
    Deltagare

    Hej,

    Hur får ni ut en sammanställningen av bokföringen på Svea ekonomi?

    Jag får endast ut rapporter från varje enskild transaktion som görs. Jag kan ju omöjligt sitta och skriva ut varenda rapport?

    Hur gör ni? Både jag, revisorn och kundtjänsten har försökt. 😮

    #182159
    Nicklas
    Deltagare

    Jag bokför utbetalningarna från svea, du hittar dessa underlag under rapporter.

    #182160
    tomped
    Deltagare

    För faktura / delbetalning så är Sveas rapporter helt ok med redovisning av moms osv. Däremot är rapporten för kortbetalning högst medioker. Här har jag löst det genom att varje dag dra ut en sammanställning (i mitt fall via en modul i Prestashop) med dagens beställningar där kunden valt att betala med kort. Detta underlag visar åtminstone moms osv.
    Min revisor skakade bara på huvudet när han såg rapporten från Sveas kortbetalningar och ansåg att jag självklart skulle komplettera med något som visade mer info.

    #182176
    Samos
    Deltagare

    Okej. Är det en “redovisningsspecifikation” under “rapporttyp” du skriver ut?
    Under “Dagliga rapporter” kan man ju skriva ut allt, men det tar ju väldigt lång tid om man ska sitta och skriva ut varenda transaktion. Jag vill ju ha en sammanställning av alla transaktioner direkt om det ens är möjligt? Annars får man ju gå in på varje fil som ska ut. Jag kan ju tänka mig att det ett problem om man skickar mängder med paket i framtiden.

    Kortbetalning har jag inte ens börjat titta på, det får bli nästa huvudvärk :)

    #182178
    tomped
    Deltagare

    @Samos 87874 wrote:

    Okej. Är det en “redovisningsspecifikation” under “rapporttyp” du skriver ut?
    Under “Dagliga rapporter” kan man ju skriva ut allt, men det tar ju väldigt lång tid om man ska sitta och skriva ut varenda transaktion. Jag vill ju ha en sammanställning av alla transaktioner direkt om det ens är möjligt? Annars får man ju gå in på varje fil som ska ut. Jag kan ju tänka mig att det ett problem om man skickar mängder med paket i framtiden.

    Kortbetalning har jag inte ens börjat titta på, det får bli nästa huvudvärk :)

    Under Dagliga rapporter så får du fram en sammanställning över dagens försäljningar (fakturajournal och redovisningsrapport). Det rör sig alltså inte om enskilda transaktioner utan här är allt samlat. Om något är knas i ditt gränssnitt så skulle jag kontaktat Sveas kuntjänst.

    #182182
    Samos
    Deltagare

    Ok, tack. Ja jag har pratat med dom så jag tror det ska lösa sig nu.

    #183314
    Ankis
    Deltagare

    Är det någon som vet om journalerna från Svea och Klarna räcker som underlag i bokföringen, eller måste man ha orderkopior eller liknande i bokföringen också?

    #183317
    Al3n1994
    Deltagare

    Enligt min konsult behövs inga orderkopior. Hon använder bara journalerna i svea för faktura/delbetala.

    #183762
    Ankis
    Deltagare

    Det fungerar i min ena shop men tyvärr så klarar inte Svea av mer än en momssats i sina fakturajournaler….. :-( och redovisar fel momsbelopp till mig p g a det (klarar inte separera 25% och 6%)

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.