Plus Forum E-handelsforumet Ekonomi & Företagande Moms Amazon.com

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104028
    Angkor
    Deltagare

    Hej .

    Jag är i uppstarten till ett företag där jag ska sälja varor via Amazon jag kommer använda mig av amazons tjänster så dom kommer sitta på hela mitt lager och sköta logistik och kundservice.

    Alla mina varor skickas direkt från min kontakt i Cambodia till USA dvs mina varor nuddar aldrig svensk mark .

    Väl i USA så säljs bara mina varor på den amerikanska marknaden så jag har inga Svenska kunder .

    Hur ska jag tänka med momsen här? Något annat viktigt att ta i beaktning för skatten etc ?

    Alla möjliga svar uppskattas

    MVH:):):):):):)

    #183328
    Stefan72
    Deltagare

    antar helt sonika att du får registrera dig för moms på den marknaden du ska sälja. Det blir ju moms du drar in åt den amerikanska staten isåfall.

    #183341
    VATadviser
    Deltagare

    Hej,

    Du bör tänka på Salestax i USA. Du kanske måste göra det i varje delstat. Men säljer du till privatpersoner så bör du tänka på det.

    #183537
    SimonAsk
    Deltagare

    Hej Anders,

    Jag är i exakt samma sits som dig bortsett från att du ska sälja på Amazon US jag kommer sälja på Amazon UK & jag har precis samma fråga som dig, hur har du gått till väga?

    Maila mig gärna på: Simonaskeu@outlook.com

    Är öppen för att bolla ideér med dig ang. Amazon och hur man gör med moms osv…

    Tack,
    Simon A

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.