Plus Forum E-handelsforumet Ekonomi & Företagande Diverse frågor om att registrera en enskild firma

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104041
    garywoods
    Deltagare

    Verkar ha fantastisk kunniga människor här så chansar att jag kan få lite info om hur jag går till väga.

    Jag håller på att registrera en enskild firma genom verksamt.se och har fastnat.

    Jag är webbdesigner och kommer att ta an klienter from USA och beräknar att omsätta 500,000kr första året.

    Jag vill få företaget momsregistrerat. Som jag förstår det ska jag inte betala moms för klienter utanför EU. Så hur fyller jag i “Beskattningsunderlag” delen för momsregistreringen?

    Jag kan fylla i följande:

    Omsättning: 500,000
    Momsfri försäljning: ?
    Försäljning till företag i annat EU-land: ?
    Försäljning utanför EU (export): ?

    Jag kommer inte att köpa hem produkter eller liknande än. Bara ge tjänster till utlandet.

    Målet just nu är att bara få F-skatt och momsregistreringen igenom så att jag kan börja, men vill undvika att fylla i allt fel och inte få ihop registreringen korrekt.

    #183345
    C.Larsson
    Deltagare

    När du startar enskild firma så kan du sätta 0 kr på inkomst då man inte riktigt vet hur mycket man kommer att sälja. Då betalar du moms och skatt utifrån hur det går istället. Sen kan du välja moms per kvartal och så vidare hur du känner att du vill lägga upp det. Annars kan du få betala moms och skatt på försäljning du kanske inte uppnår

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.