Plus Forum E-handelsforumet Ekonomi & Företagande Wint, någon som testat?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104590
    kaiserkarl
    Deltagare

    Som rubriken lyder? Låter ju onekligen väldigt smidigt! Helt papperslöst, dom sköter allt! Någon som har erfarenhet av dom? 750:- mån skulle de bli för mig, sedan ökar det i takt med hur många anställda man har, men då har man ju också råd tänker jag… 750:- för typ allt tycker jag låter som en bra deal, med tanke på att en timme hos närmsta redovisningskonsult kostar minst 500:-

    Det blir ju en del fasta kostnader så här i början och det skrämmer mig lite, men om jag kan skippa huvudvärk med bokföringen (som jag vet att jag kommer bli galen på) så känns ju det rätt värt….

    #184993
    Stefan72
    Deltagare

    Vad har du för affärsssystem? Tänk på att även om du inte kan bokföring så är det ganska enkelt att lära sig det mest elementära och sköta 80% själv. Jag har tex fortnox och med rätt inställningar och kontoplan sköter sig det mesta själv, det enda sambon lägger in är lev fakturor och sånt. Resten sköter ju sig själv och det enda jag lejer bort är deklaration och bokslut.
    Att leja bort allt är liksom lite passe för det gjorde man då man handskrev kvitton och satte allt i en pärm och gav till bokföringsbyrån. Idag sköter man ju så mycket mer direkt i programmet så med rätt sådant är det ju egentligen en barnlek även om man inte “kan”

    #185001
    kaiserkarl
    Deltagare

    Inget…tänker köra utan i början, har inte kommit igång än men snart! Jo jag vet det, men jag vet att jag kommer bli på dåligt humör av bokföring! haha nej, men jag hör dig, och jag förstår ju vad du menar, ser också poängen i att lära sig och sådant…men om man för bara några hundringar till inte behöver det tänker jag?

    Har snackat med Speedledger som jag tänkte ta först och dom verkar ju bra, har hört mycket bra om deras support! Men med Wint, kan man ju typ glömma allt vad bokföring heter och bara få stiliga realtidsgrafer och inte lyfta ett finger, förutom att fota av vissa fakturor i appen…

    Fan jag är en velpelle av rang! Inser ju såklart vikten av att hålla låga kostnader i början, men slippa ta i bf hade ju onekligen vart skönt! Hade inte du uppskattat det? Hur hade du gjort i mina kläder?

    #185004
    FredrikGust
    Deltagare

    Skulle jag vara i din sits skulle jag välja att köra med Wint. Då får du bra rutiner och en förståelse för hur det ska göras. Svårare byta om man börjat med fel rutiner och hamnat efter för att man prioriterat annat, då blir en redovisningskonsult dyr för att reda upp något som eventuellt gått fel på vägen.

    #185005
    kaiserkarl
    Deltagare

    @FredrikGust 91768 wrote:

    Skulle jag vara i din sits skulle jag välja att köra med Wint. Då får du bra rutiner och en förståelse för hur det ska göras. Svårare byta om man börjat med fel rutiner och hamnat efter för att man prioriterat annat, då blir en redovisningskonsult dyr för att reda upp något som eventuellt gått fel på vägen.

    Tack för svar! Ja det lutar nog fasen åt det…tycker som sagt att det är lite läskigt med alla fasta kostnader, men som Greger sade i en annan tråd om detta…-Vill du lyckas eller misslyckas? Att man måste ha ambitioner, och att det om det drar iväg är lätt att växa ur ett “litet” billigt system…och det som du säger! Tror enkelheten är värt det, kunna foka på att få igång omsättningen, skruva på hemsidan och annat viktigt, istället för att traggla med bokföring…

    Har du egen erfarenhet av Wint? Finns ju Dooer också, men Wint verkar ha tagit ytterligare ett snäpp!

    #185008
    FredrikGust
    Deltagare

    @kaiserkarl 91769 wrote:

    Har du egen erfarenhet av Wint? Finns ju Dooer också, men Wint verkar ha tagit ytterligare ett snäpp!

    Jag kör med Fortnox idag och har en redovisningskonsult som helst skulle vilja ha allt på papper. Bekvämt med fakturascanning och koppling mot bankkontot numera, men allt för mycket tid går åt till sådant som inte har med verksamheten att göra.

    Hade jag valt lösning idag skulle jag valt någon där de som är redovisningskonsulter kan använda verktyget man arbetar i och finns tillgängliga under hela året och inte bara vid bokslut.

    Har tittat på Wint själva, men i och med att vi har kopplingar mot fortnox med löner, scanning, tideapporter, fakturering etc så är det svårt motivera ett byte även om många saker skulle bli bättre.

    Vi är fem i personalstyrkan och har rätt flera tusen verifikat per år.

    #185011
    Stefan72
    Deltagare

    Fast fortnox går ju utmärkt att arbeta i på distans av nån annan?

    #185023
    kaiserkarl
    Deltagare

    Grävde lite djupare i deras faq idag och såg att dom även löser årsredovisning utan extra kostnad! Det ingår i månadskostnaden! Lutar bara mer och mer mot Wint!

    #185025
    Stefan72
    Deltagare

    Årsredovisning är ju ett vitt begrepp, det handlar väl för deras del om att de tillhandahåller rapporter ur bokföringen?
    Jag tror inte de sköter ditt bokslut i sin helhet med deklaration och allting.

    #185029
    kaiserkarl
    Deltagare

    @Stefan72 91791 wrote:

    Årsredovisning är ju ett vitt begrepp, det handlar väl för deras del om att de tillhandahåller rapporter ur bokföringen?
    Jag tror inte de sköter ditt bokslut i sin helhet med deklaration och allting.

    Jo, så tolkar jag det! https://www.wint.se/faq-fraga/hur-snabbt-kan-jag-lamna-in-min-arsredovisning

    https://www.wint.se/faq-fraga/gor-ni-aven-arsredovisningar-bokslut-och-bolagsdeklarationer

    Jag är ju minst sagt grön, men vad behöver man mer?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.