Plus Forum E-handelsforumet Ekonomi & Företagande Betalande kunder som ej använder tjänsten

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104676
    tegelsten
    Medlem

    Hej där,

    Jag har driver en prenumerationstjänst(webbaserad programvara) och någon dag sen försökte jag analysera hur mina kunder använder programvaran inför nästa uppdatering.

    Då upptäckte jag att ca. 32% av mina kunder har aldrig använt tjänsten och fortsätter prenumeration.
    Registrerat sig, prenumerant, bläddrat lite i programvaran och sedan lämnat.

    Då snackar vi kunder som var betalat varje månad i minst 2.5 månader.

    Jag skickade ut ett påminnelsemail till alla dem kunderna men det verkar inte ha gjort något. Endast 2 av några hundra personer gick in på hemsidan och avslutade prenumerationen.

    Nu är jag riktigt förvirrad och vet ej vad jag ska göra. Någon som har tips?

    #185289
    nmn
    Deltagare

    Jag förstår inte vad som är problemet?

    Om du inte vill få “money for nothing” så får du väl stänga av dem på grund av inaktivitet.

    #185293
    tegelsten
    Medlem

    @nmn 92175 wrote:

    Jag förstår inte vad som är problemet?

    Om du inte vill få “money for nothing” så får du väl stänga av dem på grund av inaktivitet.

    Dem använder inte tjänsten så det känns som lite som bedrägeri men jag vet inte heller om dem planner att göra det i framtiden

    Men det står inget i användarvillkorna om att jag kan stänga ned deras konto utan deras tillstånd eller pga inaktivitet. Är det okej att göra det ändå?

    #185287
    Stefan72
    Deltagare

    så länge avtalet rullar på så behöver du väl inte göra nåt? Hur många gym tror du inte det är som har årskort utfärdade där medlemmen aldrig tränar ett dugg. Inte blir de portade på gymmet för det.

    #185279
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Jag håller med dig.

    @Stefan72 92186 wrote:

    så länge avtalet rullar på så behöver du väl inte göra nåt? Hur många gym tror du inte det är som har årskort utfärdade där medlemmen aldrig tränar ett dugg. Inte blir de portade på gymmet för det.

    #185323
    kaiserkarl
    Deltagare

    Alltså du har påmint dom, så du kan inte göra mer…men det är klart tycker du att du tjänar för mycket pengar, så stäng av dom!

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.