Plus Forum E-handelsforumet Ekonomi & Företagande Starta Amazon FBA i UK. Hjälp!

Etiketter: , , ,

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104751
    engberg88
    Deltagare

    Hej!

    Jag har tänkt att starta Amazon FBA på UK´s marknad och i framtiden även Tyskland och Skandinavien.

    Vad jag behöver hjälp med att få tips på HUR min bolagsstruktur skall se ut för att det långsiktigt ska vara hållbart med skatt osv när jag vill börja ta ut pengarna och leva gott här i Sverige.

    Först och främst bör jag öppna ett LLC i UK och behöver förstås hjälp med något företag där som kan sköta post, deklarationer, ja allt pappersarbete helt enkelt.

    Jag skulle gärna ha ett svenskt företag där det olika marknaderna utanför är dotterbolag men då jag är novis på området så frågar jag er som redan har ett LLC, Hur har ni lagt upp det?

    Jag vill gärna komma igång så snart som möjligt med att hitta någon som hjälper mig sköta bolaget i england vilket inte är så stor investering som det skulle vara att starta exempelvis ett AB först med 50.000 plus att ha kapital sen att beställa produkter.

    Hur gör ni för att undvika dubbel beskattning och ha en onlineverksamhet som amazon fba, som är så enkel och fördelaktig som möjligt?

    Vore jättetacksam för svar!

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.