Plus Forum E-handelsforumet Ekonomi & Företagande Bokföring Payson, Klarna och andra betaltjänster

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #105083
    upnger
    Medlem

    Hej
    Jag undrar hur andrare e-handlare gör med bokföring av Payson, klarna etc? Skapar ni verifikationer manuellt? Har ni era beställningar i ett affärssystem och markerar era beställningar betalade där? Allt automatiserat? Har ingen aning låter annan part sköta redovisningen?

    Jag undrar också om ni bokför ni kundinbetalningar som en factoringpartner eller en bank? Osäker på skillnaden? låt mig förklara. Om man ser dem som factoringpartner bokför man bara pengarna när de skickas till bankkontot dvs i en klump. Om man ser dem som en bank har man ett 19xx konto i bokföringen och bokför då varje inbetalning kunder gör sen gör man en verifikation på överföringen till vanliga banken.

    Varför är jag nyfiken på hur ni gör? Jag har nämligen för min egen e-handel byggt en enklare tjänst för att skapa upp verifikationerna som behövs som sedan går att importera i majoriteten av alla bokföringssystem. Tjänsten är nu bara byggd för att fungera för min e-handel men funderar på att anpassa den så den passa de flesta företag. Har inte missuppfattat så finns det ett behov av detta för att effektivisera bokföringen och spara tid och pengar.
    Känner ni till andra som redan har löst detta? Då vill jag såklart veta detta då jag inte är ute efter att bygga något som redan finns.
    Undrar ni över något eller inte vill svara offentligt går det bra att kontakta mig på min mail robin.persson@solitio.se

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.