Driftstatus för betalsystem
Läs våra bloggar
E-handlare på Twitter
Skicka nyhetstips
Jämför Kortbetalning
Jämför E-handelsplattformar
Jämför Fraktavtal
Diskutera e-handel i forumet
Hejsan! Du verkar inte vara medlem på Ehandel.se ännu. Du vet väl att det är gratis och ger dig tillgång till forumet, nyhetsbrevet och mycket mer? Bli medlem nu

Gå tillbaka   Ehandel.se > E-handelsforumet > Ekonomi & Företagande

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2010-10-13, 10:13
Nyfödd
fairynails.se

Reg.datum: Oct 2010
Standard Designteam, vad räknas det som?

Hej
Jag är ny här som medlem men har läst på forumet ett tag och tycker det är en väldigt trevlig stämmning här! Så jag ska skriva min första nybörjarfråga nu...

Jag vill ha ett "designteam" som ska få använda våra produkter vi ska sälja för att kunna inspirera kunderna. Jag och systern ska öppna en butik där vi ska sälja nagelprodukter. Så tanken är att vi ska ha en liten uttagning när vi har tillräckligt stort underlag och utnämna några duktiga personer som gillar att hålla på med nail art, så ska de få ett litet sortiment att jobba med säg 1 gång i månaden och sedan visa upp vad de skapat med våra produkter. Vilket förhoppningsvis ger oss tillfälle att sälja lite mer...

Det rör sig om ngn form av sponsring antar jag. Hur ska jag bokföra osv, vill ju inte betala ngn lön till dessa personer utan bara att de får produkter och "leka" med. Det här med designteam är väldigt vanligt i t ex scrapbooking och card making industrin så nån därifrån kanske vet hur man går till väga.

Mvh Frida
Svara med citat
Annons
  #2 (permalink)  
Gammal 2010-10-13, 10:53
Flitig Medlem
www.lensia.se

Reg.datum: Aug 2010
Standard

Hej Frida

Varför inte göra som många andra, låt dina kunder skicka in bilder på sina kreationer? Du kan visa dem på sajten, antingen på produktnivå eller i ett slags showroom/album för inspiration för dina kunder.

Ge rabatt/presenkort till de som laddar upp bilder/filmer.

Coolstuff är bra på detta, se exempel: Green Man Suit - Heltäckande maskeraddräkt!

Då behöver du inget bokföringskonto, det blir ju "GRATIS", å gratis är gott, det vet ju alla ;-)
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2010-10-15, 10:51
Nyfödd
fairynails.se

Reg.datum: Oct 2010
Standard

Ja det är ju också en ide, men jag vill kunna styra vad som görs till en viss del och samtidigt hålla koll så kvalitén på det som läggs upp är bra
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2010-10-15, 11:12
Flitig Medlem
www.lensia.se

Reg.datum: Aug 2010
Standard

Du skulle självklart granska allt innan det läggs upp...
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är