Plus Forum E-handelsforumet Ekonomi & Företagande När man inte inte får betalt…

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #96950
    webfumedia
    Medlem

    Ungefär 3-4st beställningar har jag inte fått betalt för i årets julhandel. 3 av dem är julklappar då de även har köpt presentinslagning. Jag har ringt, mejlat och även nu skickat inkasso. Då summan ligger på 300 kr / st så är det på gränsen vad man driver in med tanke på den tid man lägger ner.

    Det som slår mig nu är hur de känner sig på julafton när presenten öppnas och tas emot. Tänker de då som så att: -“den där har jag inte betalt för…” eller känner de ingenting. På ett sätt är det som att ge bort stulna saker. Surt är det i alla fall.

    #132439
    Parvelito
    Deltagare

    Har deras fakturor redan hunnit förfalla så pass mycket att det är dags för inkasso om de köpt i årets julhandel?

    #132442
    webfumedia
    Medlem

    @Parvelito 30362 wrote:

    Har deras fakturor redan hunnit förfalla så pass mycket att det är dags för inkasso om de köpt i årets julhandel?

    Ja, tyvärr. Det har gått veckor. 1st i oktober 2st i november.

    #132549
    Gustav
    Deltagare

    @webfumedia 30358 wrote:

    Det som slår mig nu är hur de känner sig på julafton när presenten öppnas och tas emot. Tänker de då som så att: -“den där har jag inte betalt för…” eller känner de ingenting. På ett sätt är det som att ge bort stulna saker. Surt är det i alla fall.

    Tänk vad underbart det skulle vara om alla som inte gör rätt för sig kunde ha dåligt samvete över det. Tyvärr så tror jag att det finns gott om folk som inte bara är likgiltiga, utan som till och med är nöjda med sig själva när de smiter från betalningen. Många har även svårt att förstå att det alltid finns människor bakom varje företag. De tror alltså att det är någon typ av victimless crime att inte betala sin fakturor eller att lura företag på betalning.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.