Plus Forum E-handelsforumet Ekonomi & Företagande Kreditkort med kickback?

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #97009
    Gustav
    Deltagare

    Vi har leverantörer som godtar betalning med kreditkort. Vi har dessutom ganska höga kostnader via AdWords och även Google ser ut att acceptera kreditkort.

    Vi har inget behov av kredit, men den kickback som många kreditkort erbjuder börjar bli lockande.

    Jag vet att Statoil ger 1 % i kontant ersättning på sitt kort. Är det någon här som kan tipsa om förmånliga kort? Det är en djungel. Varenda matbutik och korvkiosk verkar ha ett eget kort nuförtiden.

    #132595
    Jeff
    Deltagare

    @Gustav 30516 wrote:

    Jag vet att Statoil ger 1 % i kontant ersättning på sitt kort.

    Observera att de bara gäller om du tankar 1200 liter bränsle per år, annars är kickbacken 0.5%.

    Jag vet att Amex har så man kan få 20% av allt man handlar i eurobonus poäng.. bra om man tycker om att resa :D

    #132603
    Richie72
    Deltagare

    Jag har nyligen bytt till Amex men de har typ 2 % i valutavgift.
    OKQ8 har 1 % i återbäring och det är oavsett vad man tankar för om jag minns rätt, du bör nog kolla upp det.

    Men det är en djungel för Amex har avgifter för allt, billigast är nog GE Money bank som inte ger någon återbäring men samtidigt inte har valutaavgifter och liknande. Men du får som sagt inte heller någon kickback.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.