Driftstatus för betalsystem
Läs våra bloggar
E-handlare på Twitter
Skicka nyhetstips
Jämför Kortbetalning
Jämför E-handelsplattformar
Jämför Fraktavtal
Diskutera e-handel i forumet
Hejsan! Du verkar inte vara medlem på Ehandel.se ännu. Du vet väl att det är gratis och ger dig tillgång till forumet, nyhetsbrevet och mycket mer? Bli medlem nu

Gå tillbaka   Ehandel.se > E-handelsforumet > Ekonomi & Företagande

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2012-01-17, 13:36
Nyfödd
Prylpunkten

Reg.datum: Jan 2011
Standard Vilket bokföringsprogram ska man välja?

Hejsan!
Skulle vilja ha lite tips kring vilket bokföringsprogram vi ska välja. Vi har använt oss utan UNI BAS från Unicell de månaderna vi hållt på och just nu känns det mest som att det bara strular....

Skulle gärna vilja ha tips om vad ni tror är bäst att använda för oss!
Vad använder ni?
Svara med citat
Annons
  #2 (permalink)  
Gammal 2012-01-17, 14:28
Nyfödd
www.tikei.se

Reg.datum: Sep 2011
Standard

Jag har använt eFredo (www.enskildfirma.nu, för enskild firma) och senare abRedo (www.abredo.se, för AB). Jag har varit grymt nöjd med dessa program och priset är dessutom lågt (520:- per år). Jag tycker det är enkelt och logiskt och då var jag nybörjare när jag började använda det.
Dessutom är det både bra och snabb support om man skulle behöva hjälp någon gång.
Demo finns om man vill testa innan man köper.
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2012-01-18, 05:02
FredrikGusts avatar
Medlem
pålyset.se klimatsmart belysning
@FredrikGust

Reg.datum: Nov 2011
Standard

Jag använder e-conomic.se och ska väl säga att jag från början inte var helt nöjd, eftersom rapporterna och själva arbetet med bokföringen inte riktigt går till som när man bokfört i andra system. Nu när jag pysslat på med det en del och även gjort en integration från e-handeln som lyfter över data för statistiken på varorna så blir fördelarna fler och fler. En fördel här är att faktureringen ingår. Nackdelen är väl då att lager inte ingår.

En stor fördel med e-conomic är att man jobbar med kassaböcker där man skriver in det man ska bokföra och ser hur saldot på konton förändras när man bokför och om man råkar göra fel så har man en chans att rätta det innan man bokfört kassaboken. Att matcha fakturor mot bankkontot är också rätt enkelt närt man lärt sig hur man gör.

Är man e-handlare går det utmärkt att importera artiklarna via ett excelark så att man kan få in statistik och ekonomiska beräkningar där det hör hemma.

Testkonto två veckor finns.

Har tidigare för annat uppdrag använt fortnox.se och var mycket nöjd med systemet, men då kostar varje modul och det kan snabbt börja kosta pengar varje månad.

Skulle jag välja utan plånbok skulle det bli fortnox men om man väger in att e-conomic bara kostar 69kr/månad så kör jag vidare där eftersom det ingår mer i priset.

//Fredrik
  #4 (permalink)  
Gammal 2012-02-13, 11:34
Ny medlem
ingen

Reg.datum: Feb 2012
Standard

Jag går i precis samma tankar! Efredo och Abredo ska vara bra, har jag hört, och Fortnox verkar många vara nöjda med. Har kikat lite på ERP-system | Mjukvara för detaljhandeln | Epicor också, men har ännu inte hittat någon som använt deras system - någon som vet?
Svara med citat
  #5 (permalink)  
Gammal 2012-02-13, 11:37
Flitig Medlem
Bodyguard.nu
@BjornHansson

Reg.datum: Feb 2009
Standard

Har precis skaffat konto på Fortnox men har inte börjat använda det än, vad jag hört ska de vara bra iaf.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är