Plus Forum E-handelsforumet Ekonomi & Företagande Vilket bokföringsprogram ska man välja?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #97187
    Sniffe
    Deltagare

    Hejsan!
    Skulle vilja ha lite tips kring vilket bokföringsprogram vi ska välja. Vi har använt oss utan UNI BAS från Unicell de månaderna vi hållt på och just nu känns det mest som att det bara strular….:mad:

    Skulle gärna vilja ha tips om vad ni tror är bäst att använda för oss!
    Vad använder ni?

    #134386
    Tina
    Medlem

    Jag har använt eFredo (http://www.enskildfirma.nu, för enskild firma) och senare abRedo (http://www.abredo.se, för AB). Jag har varit grymt nöjd med dessa program och priset är dessutom lågt (520:- per år). Jag tycker det är enkelt och logiskt och då var jag nybörjare när jag började använda det.
    Dessutom är det både bra och snabb support om man skulle behöva hjälp någon gång.
    Demo finns om man vill testa innan man köper.

    #134446
    FredrikGust
    Deltagare

    Jag använder e-conomic.se och ska väl säga att jag från början inte var helt nöjd, eftersom rapporterna och själva arbetet med bokföringen inte riktigt går till som när man bokfört i andra system. Nu när jag pysslat på med det en del och även gjort en integration från e-handeln som lyfter över data för statistiken på varorna så blir fördelarna fler och fler. En fördel här är att faktureringen ingår. Nackdelen är väl då att lager inte ingår.

    En stor fördel med e-conomic är att man jobbar med kassaböcker där man skriver in det man ska bokföra och ser hur saldot på konton förändras när man bokför och om man råkar göra fel så har man en chans att rätta det innan man bokfört kassaboken. Att matcha fakturor mot bankkontot är också rätt enkelt närt man lärt sig hur man gör.

    Är man e-handlare går det utmärkt att importera artiklarna via ett excelark så att man kan få in statistik och ekonomiska beräkningar där det hör hemma.

    Testkonto två veckor finns.

    Har tidigare för annat uppdrag använt fortnox.se och var mycket nöjd med systemet, men då kostar varje modul och det kan snabbt börja kosta pengar varje månad.

    Skulle jag välja utan plånbok skulle det bli fortnox men om man väger in att e-conomic bara kostar 69kr/månad så kör jag vidare där eftersom det ingår mer i priset.

    //Fredrik

    #136407
    Allworkandnoplay
    Deltagare

    Jag går i precis samma tankar! Efredo och Abredo ska vara bra, har jag hört, och Fortnox verkar många vara nöjda med. Har kikat lite på ERP-system | Mjukvara för detaljhandeln | Epicor också, men har ännu inte hittat någon som använt deras system – någon som vet?

    #136408
    Bjorn
    Deltagare

    Har precis skaffat konto på Fortnox men har inte börjat använda det än, vad jag hört ska de vara bra iaf.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.