Plus Forum E-handelsforumet Ekonomi & Företagande Evernote någon?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 57 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #96078
    Tomas
    Deltagare

    För länge sedan installerade jag Evernote. Nu har jag skaffat mig en ScanSnap och kollar tutorials om Evernote, nu ska det bli ordning på torpet, och slängas papper:D

    Nån här som använder det i större utsträckning och har tips ni finner värdefulla?

    Det går ju att använda både till företagets information och privat och jag hoppas på en frihetskänsla när jag arkiverat det mesta i Evernote, sånt som idag borde sitta i pärmar…

    How to go Paperless with a Digital Filing System – YouTube
    Using the Fujitsu ScanSnap with Evernote – YouTube
    The Paperless Office with ScanSnap and Evernote – YouTube

    #137768
    Jonny Elofsson
    Deltagare

    Jag kör både Evernote flitigt på flera enheter och en ScanSnap för arkivering till Dropbox. Inser när jag läser om dina planer att jag också borde börja skicka upp mer till Evernote istället för till Dropbox med tanke på sökbarheten etc som är grym i Evernote. Så det enda vettiga jag kan säga är väl att du är helt rätt ute med combon Evernote och ScanSnap. =)

    #137769
    Richie72
    Deltagare

    Vilken modell av ScanSnap använder ni? Den som scannar båda sidor och tar in OCR-nummer verkar ju grym.

    #137774
    Jonny Elofsson
    Deltagare

    Kör en ScanSnap S300. Var lite trixande och patchande för att få den att fungera på Mac OS X dock (körde den i Windows till en början). Båda sidor fungera bra att scanna. Den har OCR också men har inte fått det att fungera, men Evernotes elefanter fixar ju biffen att göra det sökbart ändå. =)

    #137776
    Tomas
    Deltagare

    Har en ScanSnap S1300. Har bara provkört lite men det verkar fungera bra, skannar båda sidor i ett svep och blir sökbara PDFer. Flersidiga dokument görs till en fil. Mycket smidigt. Finns snabbare modeller, men jag tycker det går fort ändå och gillar att den är liten och inte behöver annan strömmatning än via USB. Evernote känns verkligen genialt. Risken är väl bara att man blir än mer fördummad när man snart inte behöver ha nåt i skallen längre:D

    #137777
    Richie72
    Deltagare

    Jag kör med Dropbox och jag måste säga att det är helt GENIALT! Jag kan dela alla mappar med min hemdator, dela valfria mappar med leverantörer, samarbetspartners osv.

    Var köpte du din S1300, finns den kanske på mediamarkt?

    #137778
    Tomas
    Deltagare

    @Richie72 36270 wrote:

    Jag kör med Dropbox och jag måste säga att det är helt GENIALT! Jag kan dela alla mappar med min hemdator, dela valfria mappar med leverantörer, samarbetspartners osv.

    Var köpte du din S1300, finns den kanske på mediamarkt?

    Här köpte jag den: FUJITSU SCANNER SCANSNAP S1300 tjäna pengar hos Pixmania

    Dropbox är helt klart också bra. Delar en mapp med ett företag i England som jag har en hel del affärer med. Senaste projektet var att översätta en broschyr och då är det alltid en massa korr som mejlas hit och dit. Med Dropbox har vi båda alltid senaste versionen och så fort något ändras eller tillkommer i mappen poppar det upp ett meddelande. Mycket smidigt!

    Dropbox och Evernote är verkligen två positiva verktyg.

    #137782
    Richie72
    Deltagare

    Då har jag beställt en likadan som dig Tomas, och från samma ställe. Ska bli mycket intressant att se om det fungerar lika bra i praktiken som i teorin.

    #137954
    Skatan
    Deltagare

    Funkar den scannern bra för flera papper?
    Alltså kan man sätta en bunt papper i mataren och att den matar dem fint och korrekt?

    #137968
    Tomas
    Deltagare

    @Skatan 36469 wrote:

    Funkar den scannern bra för flera papper?
    Alltså kan man sätta en bunt papper i mataren och att den matar dem fint och korrekt?

    Upp till 10 papper ska den klara. Det som åker in snett korrigeras och blir rakt i filen som sparas, JPEG eller PDF. Stoppar man tex. i 4 papper med text/info på fram- & baksida kan man ställa in så att det blir en 8-sidig PDF av det. Och det blir så klart sökbar text. Gäller även bilder, har inte själv testat än, men det är ju rätt fränt tycker jag att den känner igen text på ett foto/bild.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 57 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.