Plus Forum E-handelsforumet Ekonomi & Företagande Kunder som inte vill ha tillbaka pengar?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #97869
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Jag har en kund som jag försökt få tag i sedan 2011-05-23 för att återbetala totalt 518 kronor.

    Han beställde 2st olika tillfällen (postförskott på den tiden) och det strulade och jag fixade rabatt och lite annat så det blev 518 kronor tillgodo för kunden.

    Ska jag kasta in detta på ett OBS konto och lägga ner det helt?

    Hur gör ni, rätt ovanlig sits kanske. Men det är faktiskt inte roligt att ha detta “över sig” hela tiden:o

    #141910
    Parvelito
    Deltagare

    Inte OBS-konto. Bokför in det som en försäljning istället så det blir snyggt och rent i bokföringen.

    #141912
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Vadå OBS är ju bra:eek::p

    Oki, jag säger till ekonomi tanten att göra detta så jag kan lägga ner detta projekt.

    @Parvelito 40797 wrote:

    Inte OBS-konto. Bokför in det som en försäljning istället så det blir snyggt och rent i bokföringen.

    #141913
    fotofyndet
    Deltagare

    Håller med Berra, bokför det som en försäljning istället. Sen om han hör av sig igen så ger du honom bara en ny rabatt på samma summa. Du känner ju igen namnet, det kan väl inte finnas mer än 10-12 st som håller på med sånt där ;)

    #141914
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    He he jag är helt med!

    He he ja inte är det många som håller på med fjolligt billjud, bättre att bli konsult som du och tjäna grova pengar:p. Nu ångrar du att vi pratade på emeet va:p:p:p

    @fotofyndet 40800 wrote:

    Håller med Berra, bokför det som en försäljning istället. Sen om han hör av sig igen så ger du honom bara en ny rabatt på samma summa. Du känner ju igen namnet, det kan väl inte finnas mer än 10-12 st som håller på med sånt där ;)

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.