Plus Forum E-handelsforumet Ekonomi & Företagande Bokföra SveaWebPay

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 17 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #97858
    Bjorn F
    Deltagare

    Kan någon förklara hur jag ska bokföra SveaWebPays utbetalningar? Jag känner mig sjukt dum men jag kan bara inte förstå hur man gör. Alla kunder har betalat med kort och förskottsbetalning hittills men nu har dagen för fakturor kommit. Eller dagen kom rättare sagt för två veckor sen men jag har skjutit upp bokföringen för att slippa tänka på det.

    Jag hade en försäljning på 427 kr och fick ut 129.80 kr (hurra!) från Svea.

    #142274
    Jacob B
    Deltagare

    Själva bokföringsfrågan får någon annan som inte lämnar bort sin bokföring ta – men jag måste flika in med att siffrorna du nämner inte kan stämma (?).

    #142275
    Bjorn F
    Deltagare

    För att det blev en löjligt hög avgift? Gissar på att de har dragit två månadsavgifter från utbetalningen då jag har haft avtalet med dem ett tag.

    #142276
    Parvelito
    Deltagare

    Vad är det du inte förstår som skiljer sig nu mot tidigare utbetalningar?

    #142277
    Bjorn F
    Deltagare

    Det här första utbetalningen från dem. Alla har betalat med kort eller förskottsbetalning tidigare och kortbetalningarna har jag inte fört över till bankkontot än.

    #142278
    Jacob B
    Deltagare

    @Björn F 41178 wrote:

    För att det blev en löjligt hög avgift? Gissar på att de har dragit två månadsavgifter från utbetalningen då jag har haft avtalet med dem ett tag.

    Ursäkta, hade inte en tanke på månadsavgift. Förklarar saken!

    #142281
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Blää för månadsavgifter…

    #142286
    Parvelito
    Deltagare

    @Björn F 41180 wrote:

    Det här första utbetalningen från dem. Alla har betalat med kort eller förskottsbetalning tidigare och kortbetalningarna har jag inte fört över till bankkontot än.

    Du får nog ta underlaget och börja stoppa in det i en verifikation så att det går jämt upp.

    Förmodligen har du ju en försäljning och utgående moms, som balanseras utav avgifter och en slutlig kontoinsättning.

    #142289
    Bjorn F
    Deltagare

    Jag önskar att jag inte behövde säga det men jag förstod ingenting av det där. Jag bokför enligt kontantmetoden om det spelar någon roll.

    Problemet är att jag inte har något underlag värt namnet, inget som specificerar avgifterna iaf. Det står helt still i huvudet när jag försöker begripa det här! Kanske dags att inse sina begränsningar och fixa någon som sköter bokföringen.

    #142290
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Underlaget drar du ut från Sveas sida.

    @Björn F 41192 wrote:

    Jag önskar att jag inte behövde säga det men jag förstod ingenting av det där. Jag bokför enligt kontantmetoden om det spelar någon roll.

    Problemet är att jag inte har något underlag värt namnet, inget som specificerar avgifterna iaf. Det står helt still i huvudet när jag försöker begripa det här! Kanske dags att inse sina begränsningar och fixa någon som sköter bokföringen.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 17 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.