Plus Forum E-handelsforumet Ekonomi & Företagande Moms från holland

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #97914
    team_f
    Medlem

    När jag köper från en grossist i Holland är momsen ej specad. Men när jag köper från annat företag är momsen på 19% med. Stämmer detta och har det någon betydelse för mig i slutändan (Om man bortser från att man bokför annorlunda)

    #142859
    Anton A
    Deltagare

    @team_f 41792 wrote:

    När jag köper från en grossist i Holland är momsen ej specad. Men när jag köper från annat företag är momsen på 19% med. Stämmer detta och har det någon betydelse för mig i slutändan (Om man bortser från att man bokför annorlunda)

    När man köper ifrån Vistaprint, som är baserat i Tyskland eller någonstans där, kan man fylla i sitt momsregistreringsnummer. Då drar de bort momsen direkt. Så jag antar att det är något liknande.

    #142893
    team_f
    Medlem

    Nu står det 19% moms. Betyder det att jag redan har betalat all moms förutom 6 % eller går jag back dom 19%??

    #143063
    Henrik_G
    Deltagare

    Har du fyllt i det VAT-nummer så har du inte betalat någon moms. Du ett “momskvitto” från Vistaprint via mail.
    Har du missat att ange VAT-nummer så går du pack på dina 19% såvida du inte kan få Vistaprint att kreditera köpet så att du får göra om köpet.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.