Plus Forum E-handelsforumet Ekonomi & Företagande Behöver byta redovisningskonsult. Tips mottages gärna!

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #98422
    Broscarparts
    Deltagare

    Eftersom min nuvarande revisionsbyrå inte håller måttet, och tar på tok för mycket betalt för att täcka sina egna tillkortakommanden, så tänker jag nu byta. (Notera att min byrå är en av de största i Sverige, så de är välrenommerade men i år har de skitit i det blå skåpet, så att säga)

    Då min omsättning ännu är låg så är kostnaderna för bokföring just nu knäckande höga (läs nedan)

    Problemet är bara VEM ska jag byta till? Jag behöver tips och råd från er övriga. Jag behöver en byrå / person som är up to date med näthandel, och även klarar av t.ex Paypal på ett bra sätt.

    Det är nämligen bl.a det som förorsakat att jag vill byta. Förut har jag betalat ca 23000 på helåret för bokföring, deklarationer, bokslut. Jag har alltid haft rätt lite omsättning / verifikat, men tanken i år är att det kommer bli mer eftersom jag nu kör detta på heltid. Jag har lagt till Paypal som inbetalningssätt och säljer LITE till utlandet. Helt plötsligt behövde de ha ett möte för de fattade inte riktigt, sedan har det varit “utredningar” och allt möjligt ang just detta med Paypal m.m, så nu är vi på ett halvår uppe i 34000:- fakturerat. Notera att omsättningen är jättelåg än så länge, och antalet verifikat är 30 – 40 per månad. Helt sjukt i mina ögon!.

    Jag driver ett handelsbolag med en webbutik / Traderabutik som säljer bildelar och leksaker mestadels. Jag har paypal, bank och payson som betalsätt. Bokföringsunderlag får jag i excel, samt från ett par övriga säljkanaler får jag fakturakopior / kvitton som ska bokföras. Omsättningen är än så länge under miljonen, och antalet verifikat per månad har väl varit 30-40 stycken, då jag månadsvis samlar all försäljning på ett verifikat per betalsätt. Jag prickar av alla inbetalningar så det är ok och sammanställer i excel med moms, frakter, VMB etc.

    Vore tacksam om någon kan tipsa mig om någon bra firma / person som kan bokföra åt mig. Jag bor i Värmland, men egentligen spelar det mig ingen roll var min bokföringshjälp finns rent geografiskt, bara det blir bra gjort till rimligt pris och någon som har KOLL på detta med näthandel etc.

    Tack på förhand!!

    mvh
    Jesper

    #152240
    PaulaD
    Deltagare

    Hej,

    Det låter väldigt dyrt! Jag är ny på forumet, kollade runt och såg din fråga. Jag kan rekommendera den redovisningsbyrå jag använder. Tycker att de är snabba = prisvärda och eftersom de har mig som kund vet jag att de fixar i vart fall webbföretag, även om min sida inte säljer något (än) utan gå runt på reklamintäkter.

    De sitter i Solna, men jag vet att de har kunder runt om i landet. Du kan ju kolla med dem om du fortfarande behöver hjälp: Ekonomikonsulterna i Råsunda, Solna – Stans Trevligaste Redovisingsbyrå!

    //Paula

    #152282
    Richie72
    Deltagare

    Det finns lite trådar om just bokföringstjänster, sök lite så ska du nog hitta mer matnyttig information om att välja revisor.

    Det du betalar låter väldigt mycket.
    Jag tycker du ska välja en byrå som är nära där du bor eller som någon du känner kan rekommendera.

    Jag har tidigare använt Moretime i Älvsjö, som jag tycker har en bra och sund inställning till bokföring.

    Problemet är nog att det behövs fler duktiga redovisningsekonomer än vad som finns tillgängliga så alla har mycket att göra.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.