Plus Forum E-handelsforumet Ekonomi & Företagande Bokföra i Visma och faktura via Svea?

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #98478
    Glanna
    Deltagare

    Vi bokför i Visma Administration 1000 och har nu börjat fakturera via Svea Webpay. Alla order går direkt från butiken till Visma via en integrationslösning. Min fundering är hur hanterar jag bokföringen därifrån? :confused:

    Ska jag skapa en fiktiv faktura som jag aldrig skickar iväg eftersom ju Svea skickar sin faktura? Sedan bokför jag den som betald minus avgifter då pengarna kommer fån Svea? Eller vad ska jag göra?

    Jag har provat att bara lägga den som en inbetalningsverifikation enligt Sveas rapporter men då hittar bokföringsprogrammet inte det som en försäljningsintäkt och jag kan inte följa upp hur mycket vi sålt för i butiken.

    Någon som har erfarenhet från detta? Tacksam för all hjälp jag kan få!

    #148993
    Parvelito
    Deltagare

    @Glanna 48549 wrote:

    Ska jag skapa en fiktiv faktura som jag aldrig skickar iväg eftersom ju Svea skickar sin faktura? Sedan bokför jag den som betald minus avgifter då pengarna kommer fån Svea? Eller vad ska jag göra?

    Det låter som en vettig lösning, för annars har du väl en massa ordrar som också skvalpar runt i systemet och som aldrig blivit fakturerade?

    #149000
    Glanna
    Deltagare

    …för annars har du väl en massa ordrar som också skvalpar runt i systemet och som aldrig blivit fakturerade?

    Ja det är ju precis vad jag har. Det var mest att det kändes rätt fånigt att fakturera någonting som ändå Svea skulle fakturera, men det är nog så jag får göra.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.