Plus Forum E-handelsforumet Ekonomi & Företagande anti-virusprogram för flera datorer

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 14 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #98934
    Richie72
    Deltagare

    Nu går mina prenumerationer ut på f-secure samtidigt som jag köpt ett gäng nya datorer med tillfälligt virusskydd.

    Är det någon som har ett bra tips när man vill köpa licens till tio datorer samtidigt?

    På f-secures hemsida hittar jag så man kan köpa till tre datorer men inte fler. Då ska man kontakta deras support.

    #153366
    Seke
    Deltagare

    Antar att du avser Windows. Är Mac-människa själv, men vi har några PC också i firman. Fick ett tips om att Microsoft nu har ett eget antivirusprogram, Microsoft Security Essentials, som ska ha den trevliga kombinationen av egenskaper att vara bra och gratis.

    Vad säger ni Windows-experter, stämmer det?

    #153367
    Per Nilsson
    Deltagare

    Jag kör det och det fungerar bra. Men å andra sidan klickar jag inte på “Du har vunnit en gratis iPhone 6”-länkar heller.

    Har man låg “internetvana” i huset så bör man ha ett kraftigare skydd. Mycket djävulskap beror på S.B.S. (skit bakom spakarna).

    Gärna ett skydd som stoppar skum-surfandet, det gör tyvärr inte MS.

    @Seke 53387 wrote:

    Antar att du avser Windows. Är Mac-människa själv, men vi har några PC också i firman. Fick ett tips om att Microsoft nu har ett eget antivirusprogram, Microsoft Security Essentials, som ska ha den trevliga kombinationen av egenskaper att vara bra och gratis.

    Vad säger ni Windows-experter, stämmer det?

    #153368
    shavingroom
    Deltagare

    Fick inte speciellt bra betyg när nån tidning testade gratis av. Kaspersky verkar överlägset av betal av.

    #153369
    kricke
    Deltagare

    Hej jag kör AVG Free på mina datorer hemma.

    #152391
    bslask
    Deltagare

    avast! Har jag nu kört på samtliga hemmaburkar (plus övriga i familjen/släkten som jag mer eller mindre frivilligt ansvarar för) Det har vart virusfritt i snart 10 år, och då klickas det på länkar hej vilt!

    #152392
    Richie72
    Deltagare

    Tack för alla svar. Jag provar Microsoft Essentials ett tag.

    #152393
    Per Nilsson
    Deltagare

    Har precis köpt Pure 2.0 (Kaspersky) för 3 datorer. Bäst i test.

    @Richie72 53463 wrote:

    Tack för alla svar. Jag provar Microsoft Essentials ett tag.

    #153433
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Håller med om Avast, klockrent bra!

    Nu kör jag Mac men hade aldrig problem med virus under dom år jag körde med Avast!

    @bslask 53462 wrote:

    avast! Har jag nu kört på samtliga hemmaburkar (plus övriga i familjen/släkten som jag mer eller mindre frivilligt ansvarar för) Det har vart virusfritt i snart 10 år, och då klickas det på länkar hej vilt!

    #153446
    Ggaiv
    Deltagare

    Jag gillar Nod32 mycket. Låg profil och har fångat en del.

    Kostar ca USD 15 om man köper flera licenser samtidigt i USA.

    Sent from my GT-I9000

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 14 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.