Plus Forum E-handelsforumet Ekonomi & Företagande Credit card authorization till leverantör?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #99114
    Tomas
    Deltagare

    En ny lev i USA föreslår att jag undertecknar och skickar in ett Credit card authorization till dem. Ny leverantör för mig men är just inte osäker på dem, det är bara att jag inte gjort det tidigare. Känns ju lite sådär att skicka iväg kortuppgifterna inkl. tre sista siffrorna på baksidan. Betalar annars nästan bara mot faktura till mina leverantörer.

    Är jag onödigt nojig eller är det ett vedertaget sätt? Säkert smidigt för framtida köp så klart.

    #154835
    GregerA
    Deltagare

    Det är väldigt vanligt i USA, så om du litar på dem så är det ok. De verkar inte ha kommit lika långt som vi när det gäller kortsäkerhet. Skicka bara uppgifterna på ett säkert sätt.

    Skickat från min LT26w via Tapatalk 2

    #155279
    C.Larsson
    Deltagare

    Jag hade också några såna men begärde att jag betala med en banköverföring till deras kontonr istället. Det funkade lika bra då jag också var väldigt skeptisk till att faxa över mina kortuppgifter

    #155281
    david71
    Deltagare

    @C.Larsson 55513 wrote:

    Jag hade också några såna men begärde att jag betala med en banköverföring till deras kontonr istället. Det funkade lika bra då jag också var väldigt skeptisk till att faxa över mina kortuppgifter

    Banköverföring är också billigare för man får betydligt bättre växelkurser! Sisådär 2-3% kan det skilja.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.