Plus Forum E-handelsforumet Ekonomi & Företagande Bokföring – själv + bokföringsbyrå?

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #99587
    maho
    Deltagare

    Hej.
    Jag och min partner håller på att starta upp ett företag. Vi är lite osäkra på bokföringen och undrar om man kan försöka bokföra själv i Fortnox (är väl sisådär 70% säker på vad jag gör inom bokföringen) men ändå ha en bokföringsbyrå som kollar om man gör rätt? Alltså, de ska inte ta över bokföringen helt, utan bara kolla läget. Någon som har varit i denna sits och vet hur det går till, hur mycket det kostar osv? Kanske till och med rekommendera en bokföringsbyrå?

    MVH
    Maho

    #159333
    connywesth
    Deltagare

    Jag tycker du gör helt rätt med att göra bokföringen själv men skaffa en redoisningsbyrå som kollar att du gör rätt och som kommer med råd hur du ska förbättra din bokföring.

    Om du har två oberoende byråer så kommer du se att d ehar olika uppfattning om en del saker och det i sig är lärorikt.

    Skaffa böckerna för din bolagsform (Aktiebolag, Enskild firma eller vad det nu är) och boken “Bokföring” från Björn Lundén Information Böcker om ekonomi från Björn Lundén Information dessa kommer ut regelbundet med nya utgåvor och jag rekommenderar att du alltid köper de senaste när de uppdateras.

    Jag har anlitat en hel drös md redovisningsbyråer och jag är inte nöjd med någon av dem. När jag kan mer än de kan om bokföringen och dess roll i företaget så känns det bara helt fel. Men däremot så tar jag råd av auktoriserade revisorer, de har en helt annan kunskap om redovisning än de byråer som enbart fokuserar på bokföringen.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.