Plus Forum E-handelsforumet Ekonomi & Företagande Privata medel

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #99614
    phoneyard
    Deltagare

    Hej jag har en fråga!
    Idag har jag inte startat någon webbutik men har planer på att göra.
    Jag har idag binero privatpaket (webbhotell)

    Får jag ha företagets domän på mitt privata webbhotell?
    I så fall, kan jag betala dom 99kr/året med företaget även fast själva ägaren av domänen är jag som privatperson? :)

    #159586
    FredrikGust
    Deltagare

    Det korta svaret är att du mest troligt inte kommer kunna starta någon nätbutik med det webbhotellet alls, eftersom de flesta programvaror kräver lite mer resurser än man får tillgång till hos Binero. Ska man ha enklare sidor är Binero ett ypperligt val (med en mycket trevlig support).

    Vilken typ av paket styr oftast vilken typ av paket det är och inte vilka som får teckna sig för det.

    Ett privatpaket har i regel mindre lagringsutrymme, mindre tillåten överföring och kanske inte lika mycket resurser för att köra programvarn när man jämför mot ett som har större resurser. Ett företagspaket är mer dimensionerat för företagsanvändare och privatpersoner med stora sidor får då givetvis teckna företagspaket också.

    Alla fakturor som ditt företag ska betala ska vara utställda på företaget. Ändra i så fall i dina kontaktuppgifter så det står rätt.

    #159587
    phoneyard
    Deltagare

    Själva sidan kommer inte ligga på binero, endast domänen i det här fallet.
    Osäker på om det går att ha privatkonto som företag hos binero, får väl fråga dom :)

    #159839
    mephisto73
    Deltagare

    Det går utmärkt att köra webbshop hos Binero, man undviker att köra bloat ware. Sen spelar det ingen roll om det heter privatkonto eller företagskonto, det är bara marknadsföringsnamn. Det viktiga är hur du bokför och redovisar dina kostnader i företaget.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.