Plus Forum E-handelsforumet Ekonomi & Företagande Hur bokför jag försäljning av egen ClickBank-produkt?

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #99967
    jh55
    Deltagare

    Hej,

    Har ett konto hos ClickBank där jag säljer en egen produkt och skulle vara tacksam om någon har svar på följande frågor:

    2. Visst är det moms på försäljningen inom EU men inte utanför på digitala produkter som säljs på nätet?

    2. Hur gör jag med momsen på försäljningsintäkterna jag får betalade till mig av ClickBank varje vecka med tanke på att runt 25% av försäljningen är innanför EU och resten utanför och att gå igenom varje enskild försäljning skulle innebära minst ett par veckors heltidsjobb. Kan jag ta tex en typisk vecka och se hur uppdelningen är mellan EU/icke-EU-kunder och använda den siffran?

    3. Bokför man intäkterna från ClickBank som export?

    Tacksam för svar!

    #162971
    VATadviser
    Deltagare

    Hej Jakob,

    1. För att kunna svara på rätt sätt så måste du tala om vad du har för digitala produkter. Det känns lite som om du menar elektroniska tjänster men utan att veta det så blir det omöjligt att ge dig ett korrekt svar.

    2. Momsen skall redovisas rätt. Dvs. du måste redovisa alla transaktioner som du fått betalade med svensk moms som sådan och alla du inte sålt inom EU som sådana. Du kan inte ta någon form av snitt. Men igen så måste vi se till vad du har för tjänster/produkter för att kunna avgöra var och vilken moms som skall faktureras.

    3. Jag vet inte vad Click Bank är men förklara gärna hur intäkterna skapas och vad du fakturerat Click Bank för.

    Ring mig gärna så kan vi prata igenom ovan. Tror att det är lättast.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.