Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem Kvitto?

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #99732
    Tian
    Medlem

    Hittade en tråd på Facebook om papperskvittots vara eller icke varande; http://www.facebook.com/groups/svenskehandel/

    Samtidigt (!) fick jag ett mail från en kund som hamnat i försäkringsärende där försäkringsbolaget nu behöver “originalkvittot”.

    Jag har förskottsbetalning och skickar orderbekräftelse/kvitto via mail.
    Kunden har fått all mailkorrespondens, ( beställningen, orderbekräftelsen/kvittot etc och en kopia/skärmdump på sin bankgirobetalning och en bild på smycket (jag spar alltid en bild på alla smycken jag nånsin gjort) och ett mail där jag också tydligt beskriver smycket. (Mått – vikt etc.)

    Nu verkar det inte som det räcker i försäkringsärendet (?!)
    Kan / bör / skall jag skicka ett papperskvitto? Skall jag då tillbakadatera det?….

    Hur gör jag? Hjälp?…

    #161516
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Skickar du orderbekräftelse och där står summan + moms så ska det vara ok!

    Men jag döpte tidigare om mina till orderbekräftelse/kvitto när jag hade firma för att inte det skulle vara något strul och jag hade nog 1-2 försäkringsärenden i månaden och det var aldrig strul för kunderna vad jag hörde.

    @Tian 61641 wrote:

    Hittade en tråd på Facebook om papperskvittots vara eller icke varande; http://www.facebook.com/groups/svenskehandel/

    Samtidigt (!) fick jag ett mail från en kund som hamnat i försäkringsärende där försäkringsbolaget nu behöver “originalkvittot”.

    Jag har förskottsbetalning och skickar orderbekräftelse/kvitto via mail.
    Kunden har fått all mailkorrespondens, ( beställningen, orderbekräftelsen/kvittot etc och en kopia/skärmdump på sin bankgirobetalning och en bild på smycket (jag spar alltid en bild på alla smycken jag nånsin gjort) och ett mail där jag också tydligt beskriver smycket. (Mått – vikt etc.)

    Nu verkar det inte som det räcker i försäkringsärendet (?!)
    Kan / bör / skall jag skicka ett papperskvitto? Skall jag då tillbakadatera det?….

    Hur gör jag? Hjälp?…

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.