Plus Forum E-handelsforumet Ekonomi & Företagande Affärskonto samt bankgiro

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 27 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #100503
    alle78
    Deltagare

    Hej kära ehandels nördar :)

    Var hos swedbank i förra veckan och fyllde i intresseanmälan för ett affärs och bankgiro konto och har en fast anställning på ett försäkringsbolag och inga som helst betalningsanmärkningar men fick följande meddelande från swedbank;

    “Vi meddelar dig härmed avlsag på din ansökan och hänvisar dig till den bank där du även är privatbank”.

    Vet ni vad det innebär? Vill dem inte ens samarbeta för att jag tillhör en annan bank eller är det för att jag är kund hos en konkurrerande bank?

    Någon som varit med om något liknande? :confused:

    Mvh

    //Alle

    #166853
    alle78
    Deltagare

    Pratade med Swedbank och dem ser helst att man är även privatkund hos dem för att öppna ett affärskonto men kraven är inte lika hårda om man har ett AB.

    #166864
    Simon_A
    Deltagare

    Jag hörde runt på flera banker innan jag drog igång, och alla ville ju att man skulle ha företagskonto i samma bank som privatkonto. Däremot var dom ju mer än villig att hjälpa mig att även flytta över mitt privatkonto till just deras bank. Vilket naturligtvis borde ha varit Swedbanks svar även i ditt fall, men swedbank är ju inte direkt kända för att vara kund vänliga..

    #166869
    bigfish
    Deltagare

    SEB är bra annars. Där får du öppna ett företagskonto utan att behövt vara befintlig kund sen innan. Dessutom får du första året gratis.

    #166877
    SamH
    Deltagare

    Håller med bigfish. SEB företagskonto är bäst och billigast. Swedbank har jag aldrig fått ett gott intryck från.
    Jag har två företagskonton hos SEB samtidigt som jag är privatkund hos Skandiabanken, aldrig varit problem.

    #166878
    Danne-mann
    Deltagare

    Håller också med de två övre talarna.
    Jag har företagskonto hos SEB och är kund privat hos Nordea.

    Inga bekymmer alls med SEB och som sagt, dessutom första året gratis vilka dem är ensam om så vitt ja vet…. :):):):):):)

    #166883
    Fruktsam
    Deltagare

    Hade inga problem att öppna företagskonto hos Handelsbanken utan att vara privatkund. Men sen har jag visserligen blivit privatkund sedan dess för jag blev så imponerad av deras bemötande och service. Så det var kanske deras knep. ;)

    Det enda jag inte gillar är deras internetbank, speciellt den för företag är väldigt osmidig. Inloggningsmetoden känns också lite omständigt.
    Däremot är deras iPhone-app riktigt bra.

    #166888
    zapmore
    Deltagare

    Kan också hålla med föregående talare, SEB är den bästa företagsbanken för små företag, inga krav och första året gratis för att hinna starta upp verksamheten…

    #166944
    alle78
    Deltagare

    Tack alla för era tips!! Jag struntar i Swedbank och gick till handelsbanken istället och där var det inga som helst problem! Fick väldigt bra bemötande också så jag håller med dig “fruktsamt” :)

    #166972
    SamH
    Deltagare

    Vill bara varna för handelsbankens prislista och varför jag lämnade dom 2009. De tar betalt per autogirodragning som sker samt per räkning du betalar inrikes. I mitt fall var det väldigt många som drogs per autogiro dessutom. Ett tiotal om dagen faktiskt som kostade någon krona styck. SEB har ingen sådan löjlig avgift. Du har upp till 1000 gratis manuellt registrerade och oändligt antal autogiro dragningar. Kan vara skillnaden mellan att betala många tusen onödiga utgifter per år eller att spara in på dom :)

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 27 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.