Plus Forum E-handelsforumet Ekonomi & Företagande Kan jag dra av momsen?

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #100606
    sunclick
    Deltagare

    Hejsan!

    Ska göra mitt första inköp från Alibaba till mitt företag.

    Då jag inte har visa/mastercard kopplat till mitt företag vet jag inte riktigt hur jag ska betala.. Det finns inte så många betalningsmetoder.

    Då jag använder visa själv privat så är ju en ide att föra över beloppet från mitt AB till mitt privata och sedan slutföra köpet med visa betalning.

    Frågan lyder då: Kan man göra på detta vis?

    Tacksam för svar

    Ha det bra grabbar!

    #167718
    Piratessan
    Deltagare

    Skaffa VISA/MasterCard till företaget? Det kostar inte mycket per år och det är många tillfällen du kommer behöva det.

    #167719
    Magento
    Deltagare

    @Piratessan 69003 wrote:

    Skaffa VISA/MasterCard till företaget? Det kostar inte mycket per år och det är många tillfällen du kommer behöva det.

    Nästan, se till att det kort du skaffar är ett kreditkort. Annars blir verifikationerna otroligt många. Du bokför sedan utdraget och lägger kvitton som bilagor.

    #167720
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Mycket bra tips!!

    @Magento 69004 wrote:

    Nästan, se till att det kort du skaffar är ett kreditkort. Annars blir verifikationerna otroligt många. Du bokför sedan utdraget och lägger kvitton som bilagor.

    #167724
    bslask
    Deltagare

    För att svara på frågan som ställs i början av tråden:

    Ja det kan du, se bara till att spara alla kvitton

    #167744
    Bestblom
    Deltagare

    Bra fråga och riktig bra tips! så det går att betala för varan privat och spara kvittot för att. Måste det vara från ett kreditkort? Går det inte att betala från ens privata visa-kort (ej kredit)?

    #167770
    Br00der
    Deltagare

    Tack för alla svar!

    Anledningen att jag inte har ett kreditkort är för att mitt AB är helt nystartat och banken vill att man väntar ett litet tag innan dom ger ut ett.

    Men vad bra. Då kan jag dra av momsen även om jag betalar från mitt privata?

    Tack igen

    #167779
    Gezzpo
    Deltagare

    Du kan göra så och så bokar du upp det som en skuld från företaget till dig.Den bokar du sedan bort när du överför pengar till dig och samtidigt bokar du upp inköpet.Glöm inte att spara ett kvitto på transaktionerna

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.