Om kunden har betalt sina varor men vid leveransen så märker man att det saknas en vara, missade tyvärr en produkt vid beställning till leverantören så jag betalade varan från företagskontot och skickade varan till kunden.
Har redan bokfört intäkten och leverantörs kostnader men hur bokför jag så det inte diffar i bokföringen?
kör en kredit som vänder på kontonas debet och kredit tvärtom på aktuell summa så blir det rätt.
att bokföra leverantörskostnaden på varje försäljning skalar inte så bra. Det hade jag slutat med om du inte vill göra en sådan per order istället för en per leverantörsfaktura.
kör en kredit som vänder på kontonas debet och kredit tvärtom på aktuell summa så blir det rätt.
att bokföra leverantörskostnaden på varje försäljning skalar inte så bra. Det hade jag slutat med om du inte vill göra en sådan per order istället för en per leverantörsfaktura.
Okej tack Dan, ska se hur jag ska göra!
//Alonso
Författare
Inlägg
Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.