Plus Forum E-handelsforumet Ekonomi & Företagande Kan jag ändra företagsadressen?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #100822
    Bestblom
    Deltagare

    Hej E-handlare, :)

    Jag vill ändra på företagsadressen men undrar om det går att göra det på det sättet jag har tänkt mig?

    Jag har hyrt en boxlåda från posten som min företagspost kommer till samt använt det som “företagsadress” för utskick. Eftersom det är en årlig avgift på lite över än 1000kr + att det är långt att åka till boxlådan tänkte jag flytta det till min hemadress? Tanken är att registrerar min hemadress, skriva företagets namn intill mitt namn på postlådan som är vid porten.

    Kan jag göra det?

    Finns det några nackdelar eller fördelar?

    Tack för ert svar

    #169146
    Dan
    Deltagare

    Ja, det kan du göra.

    Fördelarna och nackdelarna är nog mest upp till dig, det påverkar inget annat precis.

    Däremot kan Posten ibland ta ett tag att lära sig att köra ut företagspaket till hemadresser (fastän företaget ligger där) men efter lite tjat brukar de lära sig.

    En box är också trevlig för du slipper ha kunder som står och bankar på din dörr klockan 8 en söndag morgon.

    Sen är en box bra för att den kan du ha med dig hela livet och du slipper göra adressändringar, du bara ändrar adressen de kör ut din post till (om du har utkörning) eller fortsätter hämta på samma ställe.

    #169150
    Bestblom
    Deltagare

    Tack för tipset Dan!
    Jag kommer egentligen inte använda adressen så mycket, bara när jag ska få post från skatteverket, tullen osv. På webshopen kommer jag inte ange adressen för det behövs inte eftersom det är en webshop, kunder beställer varor och jag skickar ut det till dem.

    Oki, så om det inte påverkar mig på något sätt (ekonomiskt eller privat) ska jag fundera mer på saken :D
    Behöver jag ha tillstånd för det från min föreningen eller staten? Jag menar det är inte så att jag kommer ha trafik med kunder som besöker mig, det är bara för brev och dylik.

    #169157
    Fru Bad
    Deltagare

    Jag har postbox- det kommer mycket reklam! Och jag vill inte ha privatadress på faktura till exempel, eller få postlådan full av reklam, dessuten mer seriöst med box, jag har jo kontor i källaren… Du får mer post än du tror också.

    Men du behöver ingen tillstånd, adressändring är också gratis på verksamt.se etc.

    #169169
    Bestblom
    Deltagare

    Tack för infot Fru Bad :D

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.