Plus Forum E-handelsforumet Ekonomi & Företagande Banken ändrar villkor, drabbar det mig som enskild firma?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #101066
    Bertil
    Deltagare

    Ser att banken ändrat avtalet så att de numera ej vill att juridiska personer nyttjar kort och konton, de skriver bl.a.

    “3. Allmänna villkor för konto med tillhörande tjänster

    Förtydligande har gjorts angående att kontot är avsett för privat bruk och inte får användas för juridisk persons tillgångar.”

    Hur räknas man som enskild firma?
    Kan jag sitta lugnt i båten och fortsätta använda ett av mina privatkonton för “firman” eller bör jag kolla med banken och kanske se mig om efter en annan lösning?

    Skulle givetvis kunna ringa banken men vill inte direkt få strålkastaren på mig ifall det är så att man inte är önskvärd som kund längre. =)

    #170769
    Dan
    Deltagare

    Enskild firma är ingen juridisk person.

    #170773
    Prix
    Deltagare

    Tips är ju att ändå kolla. Att ha separat företagskonto är ganska skönt och kostar inte mycket.

    #170838
    Bertil
    Deltagare

    @Dan 72673 wrote:

    Enskild firma är ingen juridisk person.

    Tack, hade för mig att det var så, då kör jag vidare som det är.

    @Prix 72678 wrote:

    Tips är ju att ändå kolla. Att ha separat företagskonto är ganska skönt och kostar inte mycket.

    Har bara firman vid sidan av jobbet och det är så smal/liten marknad att jag försöker undvika onödiga utgifter. Kanske är jag dumsnål ibland men eftersom jag inte vill och förmodligen inte kan växa inom min inriktning (bildelar till en gammal bilmodell) så håller jag i slantarna.

    Skulle dock helt klart underlätta med företagskonto men jag måste väga det mot kostnaden och min pyttelilla verksamhet.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.