Hejsan! Du verkar inte vara medlem på Ehandel.se ännu. Du vet väl att det är gratis och ger dig tillgång till forumet, nyhetsbrevet och mycket mer? Bli medlem nu
Du kan ju prova blocket, men det är mest skit där tycker jag.
Att lägga ut den här på ehandel.se är kanske inte dumt, eller t.ex. wn.
Sen beror det ju på vad det är för butik, kanske kan någon konkurrent vara intresserad, eller finns det någon branschtidning där du kanske kunde hitta en spekulant?
Har du en någorlunda omsättning så rekommenderar jag dig att kontakta dina konkurrenter och erbjuda dem att köpa den. Om det är som du skriver att det är ett inarbetat namn och en tuff marknad så kan du lätt hitta köpare hos dina kollegor.
Var inte rädd att kontakta de stora drakarna, ta Nelly.com som exempel som köptes upp av CDon som ville utöka med kläder. Om jag inte missminner mig fick Jarno 11 mkr för Nelly.
Personligen har jag "köpt upp" 5-6 mindre shoppar genom åren och lagt deras indexsida på ett eget billigt hotell typ One.com.
Vinsten för mig förutom försäljningen är att jag har fått bort en konkurrent på marknaden.
// Mats
Intressant ide att köpa upp konkurrerande e-butiker om det dyker upp sådana tillfällen.
Finns det någon enkel typ av mall att använda för att värdera e-butiken.
Om Ehandel.se
Ehandel.se ägs av White Tree AB
Vi är en objektiv community utan ägarintresse från leverantörer.
Vårt mål är att främja svensk e-handel
genom att sprida kunskap.
Kontaktinformation
White Tree AB
Rundgången 18
254 52 Helsingborg
info@ehandel.se
Bolagsinformation
Innehar f-skattesedel och momsregistrering.
Organisationsnummer 556824-4239