Plus Forum E-handelsforumet Ekonomi & Företagande Underlag AdWords

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #102273
    MagnusJohansson
    Deltagare

    Vad sparar ni för underlag när det gäller Google AdWords?

    Vi sparar:
    Betalningskvitto – Det Google tillhandahåller
    Transaktionshistorik – både detaljerad och sammanfattning (Kugghjulet -> Fakturering)

    Betalningskvittot innehåller ju bara en summa men inte vad man har marknadsfört. Transaktionshistoriken går ju, vad jag kan se inte koppla till en kortdragning. Det känns helt enkelt som vi har missat någon rapport :)

    Jag skulle vilja ha en rapport som innehåller kortdragningen och vad pengarna har gått till. Precis som rapporten från Microsoft Bing ads.

    #177003
    GregerA
    Deltagare

    Det finns en månadsfaktura du kan ladda ner också.

    #177004
    MagnusJohansson
    Deltagare

    @GregerA 80232 wrote:

    Det finns en månadsfaktura du kan ladda ner också.

    Tack Greger. Månadsfakturan innehåller dock, vad jag kan se, bara dragningarna och inte vad pengarna har gått till. Vi får dessutom en månadsfaktura från vår bank för alla kortköp och den fakturan sträcker sig mellan den 11:e i månaden till den 10:e månaden efter.

    För det kan väl inte räcka med att bara spara själva betalningskvittot? Många/de flesta här i forumet annonserar väl på AdWords, vad sparar ni?

    #177005
    Rob
    Deltagare

    Enklast blir det nog om man ansöker om fakturabetalning istället för kort. Då får man en faktura i efterskott och det är det enda underlaget man behöver.

    #177006
    GregerA
    Deltagare

    Vi sätter månadsfakturan tillsammans med kortfakturan. Det räcker. Det visar till vem, hur mycket och för vilken tjänst du betalt, samt VAT nummer.

    Exakt hur många klick du fått för pengarna är främst du själv intresserad av.

    #177007
    MagnusJohansson
    Deltagare

    @Rob 80234 wrote:

    Enklast blir det nog om man ansöker om fakturabetalning istället för kort. Då får man en faktura i efterskott och det är det enda underlaget man behöver.

    Tack Rob. Jag har för mig någon Googlerepresentant sa att man ska annonsera för runt 50 000 i månaden för att få en vanlig faktura. Det var i alla fall mer än de 15-20 000 vi annonserar för. Eller är det ändrat?

    @GregerA 80235 wrote:

    Vi sätter månadsfakturan tillsammans med kortfakturan. Det räcker. Det visar till vem, hur mycket och för vilken tjänst du betalt, samt VAT nummer.

    Exakt hur många klick du fått för pengarna är främst du själv intresserad av.

    Tack igen Greger. Då gör vi så framöver ;)

    #177008
    Rob
    Deltagare

    Det verkar ändras ibland, nu står det “Du måste ha lagt ned minst motsvarande 5 000 USD per månad (kan variera per land) under tre av de senaste tolv månaderna.” på denna sidan https://support.google.com/adwords/answer/2375377?hl=sv

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.