Plus Forum E-handelsforumet Ekonomi & Företagande Bokföring av avräkning från Billmate – endast fakturaavgift

Etiketter: 

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #102965

    Har fått en avräkning från Billmate med endast fakturaavgift. Den dras alltså från senare avräkning när det finns inkomst. Men “aktuellt saldo” hamnar på minus på avräkningen.

    Ska Billmate bokföras som ett separat konto som minskar i saldo? Eller ska jag helt enkelt bortse från denna avräkning och bokföra kostnaden när den väl dras av från senare avräkning? Eller hamnar detta som skuld?

    Kontantmetoden.

    Blev förvirrad över detta och mycket tacksam om någon kan tydliggöra det för mig. Tack!!

    #183008
    CarolineLinde
    Deltagare

    @Gräsklipparmannen 83957 wrote:

    Har fått en avräkning från Billmate med endast fakturaavgift. Den dras alltså från senare avräkning när det finns inkomst. Men “aktuellt saldo” hamnar på minus på avräkningen.

    Ska Billmate bokföras som ett separat konto som minskar i saldo? Eller ska jag helt enkelt bortse från denna avräkning och bokföra kostnaden när den väl dras av från senare avräkning? Eller hamnar detta som skuld?

    Kontantmetoden.

    Blev förvirrad över detta och mycket tacksam om någon kan tydliggöra det för mig. Tack!!

    Hej!

    Vid användande av kontantmetoden ska du endast bokföra när in- eller utbetalningar sker. Dvs denna kostnaden ska inte bokföras fören den senare dras från er inbetalning.

    Billmate har skrivit ett litet hjälpavsnitt om detta som du kan läsa här

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.