Plus Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Feedback för www.uTime.se

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103516
    JTI
    Deltagare

    Hej Alla :)
    Ny på forumet och ganska ny e-handlare med.

    Tar gärna emot feedback på http://www.utime.se

    Tack och ha en trevlig helg allihopa :)

    #181484
    MyJosephine
    Deltagare

    Snygg helhet och eleganta detaljer. Tips på saker som kan bättras (ur min synvinkel):

    Startsidan
    – Står “prev” “next” på engelska istället för svenska
    – “Snabb titt”-fönstret känns lite tomt, kanske flytta ihop sakerna lite på längden så där inte är för stor vit yta. Sen är jag osäker, men ska det inte vara “Snabbtitt”? Inte för jag personligen är för petig med sådant, mest bara en tanke.
    – Bildspelet känns inte så lyxigt.. Andra “bilden” kanske ska vara först och texten på första bilden kanske ska placeras i text-form någon annanstans på sidan. Bildspelet är även väldigt avlångt och tar upp onödigt mycket plats. När man scrollar ner på sidan tar det en bit innan man ser era klockor (som är väldigt fina!)

    Produktsida
    – Köp-knappen kan tåla lite kontrast, kanske en färg alternativt en utmärkande form
    – Stort mellanrum mellan saker
    – “Skriv ut” känns lite onödig, och om du verkligen vill ha den på produktsidan kanske den ska vara längre ner så den inte tar plats där de viktigaste sakerna placeras

    Kassan
    – Här bör du ändra din kassa från 5-stegs till “one-paged” i din Prestashop.. Jag rekommenderar vanligen detta till de flesta, men här blir det nästan ett måste. För just nu ser det ut som man ska gå igenom olika steg (summering, logga in, adress, leverans, betalning) men när man trycker på [Gå till kassan] så är man helt plötsligt på summering som samtidigt är slutstationen då Klarnas checkout används. Detta kan skapa förvirring över vart de andra stegen tog vägen – men även onödigt att skapa en trötthetskänsla i första delen i onödan. Svårt att förklara så hoppas du förstår ändå. :)

    Headern
    – Den känns lite avlång och tom. Kanske flytta ihop sakerna lite grann då den just nu tar upp halva skärmen.

    #181485
    BrunoH
    Deltagare

    Hej,
    Det första intrycket av din butik är väldigt viktigt. Det kan kännas lite svårt att göra startsidan attraktiv.
    Men i ditt fall… tänk på att du ska sälja en produkt inte logotype. Den ska självklart synas men inte ta mycket plats.
    ___________________________
    Möbler på nätet
    Trendigamobler.com

    #181487
    JTI
    Deltagare

    @MyJosephine och @BrunoH
    Tack för all feedback. Guld värt! :)

    #181490
    Domello
    Deltagare

    Jag skulle också göra logga mindre på startsidan, på min relativt lilla skärm så tar den upp 80 % av skärmytan.

    Kundomdömen är särskrivet, ser inte så proffsigt ut, men är lätt hänt. :)
    Samma sak med Snabbtitt om man håller musen över en produkt.

    Inget i övrigt att tillägga från ovan.

    #181501
    JTI
    Deltagare

    @Domello
    Tack för feedbacken. Uppskattas väldigt mycket :)

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.