Plus Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Feedback – Leksaker.se

Etiketter: ,

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103583
    Denice
    Deltagare

    Hej alla e-handlare.

    Vi har nyligen öppnat portarna för vår nya och första e-handels sida leksaker.se. Vi skulle gärna vilja ha feedback vad ni tycker om den? Något som behöver ändras eller läggas till?

    Tack på förhand!:)

    MVH
    Denice Elfström
    Leksaker.se

    #181696
    Bjorn
    Deltagare

    Grym domän!

    Lite snabba synpunkter.

    – Grymt sega sidladdningar, TTFB på 3-4 sek är helt orimligt. Klena servrar eller dålig cachning?
    – Alla fancy rollover-effekter som är långsammare än några tiondels ms är bara sjukt irriterande. T.ex. i menyn. Samma gäller overlays som poppar upp utan hover-intent såsom certifierad e-handelmärket.
    – Design ser ok ut men väldigt bulkig på många ställen, speciellt i kassan, den är mycket lik en annan leksaksbutik som jag inte kommer på namnet på.

    #181697
    logic
    Deltagare

    Designen är snygg, men det verkar som att CSS:en kraschar på lightboxen som uppmanar besökare att fylla i mail. Knappen ser ut att vara standard och hamnar under boxen.

    #181698
    MyJosephine
    Deltagare

    Grattis till ett bra domännamn.

    Första intrycket & startsidan
    – Känns väldigt grå, kanske mer färg? (inte skrikigt utan subtilt)

    – Klarnaloggan känns lite malplacerad och onödigt stor. Kanske flytta ner den på annat ställe – kanske i “footern”.

    – “Nytt”ikonen känns instängd och bör flyttas fram i z-index så man ser hela cirkeln, istället för “avklippt”

    – Utseendet och strukturen på pris/ordinarie pris och rabatt-procenten känns inte riktigt optimal. Jag personligen blir stressad av det. Kan behövas lite mer symmetri, m.m.

    – Detta kan också vara en smaksak, men när det är leksaker så tror jag en “sans-serif” (mjuk font) hade varit bättre på produkt-titlarna.

    – Längst ner på startsidan där CMS-delen är så störs det lite att den boxen helt plötsligt skiljer sig i bredden från resterande boxar, ska där vara någon maskot till höger om den sen? Eller varför är den som en avlång pratbubbla?

    Kan även behöva mer “padding” så den matchar resten av boxarna.

    – Produktlistan har inte en fullständig klickbarhet. Ovanför själva bilderna på den vita delen kan man klicka men inte komma vidare (sätt länken runtom hela boxen).

    – Varför står det “hot” på teknik?

    Produktsida
    – Jag försökte ha överseende med att menyn inte är i linje av bredd som resterande av sidan, men väl inne på produktsidan när man även ser en “breadcrumb” så blir det mer påtagligt.

    Finns lite smått i produktboxen att förbättra men annars okej.

    Kassan
    Huga, här är mycket stress. Jag stannar nog här :) Och det är en sak att ha i åtanke…. Försök göra kassan behaglig, gör inte allt “skrikigt” utan subtilt och gör mest fokus på de delar som de ska klicka på (call-to-action).

    #181700
    Denice
    Deltagare

    @Björn 87255 wrote:

    Grym domän!

    Lite snabba synpunkter.

    – Grymt sega sidladdningar, TTFB på 3-4 sek är helt orimligt. Klena servrar eller dålig cachning?
    – Alla fancy rollover-effekter som är långsammare än några tiondels ms är bara sjukt irriterande. T.ex. i menyn. Samma gäller overlays som poppar upp utan hover-intent såsom certifierad e-handelmärket.
    – Design ser ok ut men väldigt bulkig på många ställen, speciellt i kassan, den är mycket lik en annan leksaksbutik som jag inte kommer på namnet på.

    Hej Björn,

    Tack för feedbacken.

    Vi jobbar med att få ordning på cachningen, så förhoppningsvis blir den snabbare inom kort. Vi har även tagit bort popupen på e-handelsmärket.

    I kassan har vi flertal saker att gör på vår “ToDo” lista. Så även den bör bli bättre inom en snar framtid.

    Mvh
    Denice Elfström

    #181701
    Denice
    Deltagare

    @MyJosephine 87257 wrote:

    Grattis till ett bra domännamn.

    Första intrycket & startsidan
    – Känns väldigt grå, kanske mer färg? (inte skrikigt utan subtilt)

    – Klarnaloggan känns lite malplacerad och onödigt stor. Kanske flytta ner den på annat ställe – kanske i “footern”.

    – “Nytt”ikonen känns instängd och bör flyttas fram i z-index så man ser hela cirkeln, istället för “avklippt”

    – Utseendet och strukturen på pris/ordinarie pris och rabatt-procenten känns inte riktigt optimal. Jag personligen blir stressad av det. Kan behövas lite mer symmetri, m.m.

    – Detta kan också vara en smaksak, men när det är leksaker så tror jag en “sans-serif” (mjuk font) hade varit bättre på produkt-titlarna.

    – Längst ner på startsidan där CMS-delen är så störs det lite att den boxen helt plötsligt skiljer sig i bredden från resterande boxar, ska där vara någon maskot till höger om den sen? Eller varför är den som en avlång pratbubbla?

    Kan även behöva mer “padding” så den matchar resten av boxarna.

    – Produktlistan har inte en fullständig klickbarhet. Ovanför själva bilderna på den vita delen kan man klicka men inte komma vidare (sätt länken runtom hela boxen).

    – Varför står det “hot” på teknik?

    Produktsida
    – Jag försökte ha överseende med att menyn inte är i linje av bredd som resterande av sidan, men väl inne på produktsidan när man även ser en “breadcrumb” så blir det mer påtagligt.

    Finns lite smått i produktboxen att förbättra men annars okej.

    Kassan
    Huga, här är mycket stress. Jag stannar nog här :) Och det är en sak att ha i åtanke…. Försök göra kassan behaglig, gör inte allt “skrikigt” utan subtilt och gör mest fokus på de delar som de ska klicka på (call-to-action).

    Hej MyJosephine,

    Tack för all feedback. Uppskattas verkligen.

    Första intrycket & startsidan

    – Vi har medvetet valt en nedtonad gråskala så bilderna ska sticka ut mer och inte dra uppmärksamheten till fel ställen.

    – “Nytt” ikonen ska fixas så den blir helt rund.

    – Vi jobbar med att få till stilen på “pris” så den inte ska se för rörig ut. Även så kollar vi på fonten på hela sidan om den ska bytas ut eller göras smalare.

    – Det är tänkt att vi ska ha maskot på varje sida. Se exempel på hur det kommer att se ut på: https://www.leksaker.se/lego/city

    – “Produktlistan har inte en fullständig klickbarhet. Ovanför själva bilderna på den vita delen kan man klicka men inte komma vidare (sätt länken runtom hela boxen).” Detta har vi faktiskt missat, så de ska vi absolut kika på och åtgärda.

    – “Hot” har varit defult när produkter är populära. Detta har vi tagit bort så länge tills vi vet exakt hur vi ska utforma den.

    Produktsida

    – Menyn ska fixas så den blir i linje med resten av sidan. Där kommer även kassan hamna när man skrollar på sidan.

    Kassan

    – Den håller vi på att jobba med förfullt så den ska förbättras. Göras smidigare och stilrenare.

    Tack återigen för all feedback.

    Mvh
    Denice Elfström

    #181715
    DreamRooms
    Deltagare

    Hej,

    Skulle ta en titt på er e-handel men får bara ett felmeddelande.
    “There has been an error processing your request
    SQLSTATE[HY000]: General error: 1114 The table ‘log_visitor_info’ is full”.
    Verkar vara att databastabellen “log_visitor_info” är full.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.